mandag 28. november 2011

50-årsgave?

Fikk telefon fra Ove her om dagen. Om jeg hadde sett turen som Berg-Hansen (Reisebyrået på Sortland) hadde satt opp direkte fra Evenes til London i februar? Fly pluss fire netter på hotell (3 forskjellige å velge i) i London. Det hadde jeg jo ikke. - Han tenkte på Sølvi som har 50-årsdag 28.desember, og som drømmer om London igjen... Og Ove visste at hvis hun får tur til London i bursdagsgave, så vil hun gjerne at de har reiseselskap, og han trodde at hun ville ønsket OSS som førstevalg!! (Her ble jeg nesten rørt, men vi har jo også de som førstevalg, så kjempekjekt å høre)

Men Wow! Dette var uventet! Og det kom brått på! Sølvi har alltids nevnt noen ganger tidligere at hun har lyst på ei (lang-) helg i London. Hun har vært der før, men jeg har aldri hatt den store lysten til å dra dit.. Akkurat som jeg heller ikke har hatt så lyst å reise til Paris. Sikkert flott begge deler, men jeg har liksom hatt andre steder som har fristet meg mer. Vil ikke til Paris bare fordi "alle" ønsker seg dit!

Nå var det et mer konkret forslag. Ove sendte over linken til brosjyren, og jeg må jo si at etterhvert ble jeg mer og mer fristet. Ikke minst fordi det hadde vært utrolig moro å få være med å gi Sølvi en sånn overraskelse, og så er det jo alltid en fryd å reise på tur ilage de!
Forsida på brosjyren

Det billigste hotellet er ett av Europas største.. 1630 rom! Med min orienteringssans burde jeg nok benytte GPS på et slikt hotell (funker sikkert bedre enn på cruisebåten ;)!)! Men går kanskje greit når jeg har med ledsagere! Sølvi har jo god øvelse i å ta vare på meg! :) Hun fryder seg like mye hver gang jeg virrer rundt som ei forvirra vegglus!

                                                                                    
 


















Gubben sa NEI tvert! Vi har ikke råd. Det koster like mye som (minst) ei uka i Syden, og siden vi har bestilt Side-by-side-skap med ismaskin og vann, har vi ukjente utgifter i vente, til både elektriker, rørlegger, nye kjøkkenskap mm, i tillegg til at jeg antakelig blir skyldig på skatten til neste år.

Vel, økonomien er ikke så ille som før i tiden, nå har vi iallfall mulighet til litt prioriteringer.. Varmtvannstanken er jo ikke kaputt, selv om den er straks 30 år og gubben mener den bør byttes når vi først skal ha rørlegger i huset... Den kan sikkert utsettes.. sammen med litt annet... ;)

Så, jeg starter bearbeiinga..... Skjønt, gubben har jo lyst han og. Han stortrives med å være på tur ilage Ove og Sølvi (og meg forhåpentligvis), og i London har han ikke vært. Etter første uttalelsene, så er han etterhvert ikke riktig så avvisende til mine kommentarer.. som faller når det høver seg.. ;) Så kanskje han egentlig vil at jeg skal "mase", så han kan la meg "ta ansvaret" for den litt overilte pengebruken i så fall...Tror nå ikke han har angret på noen av de tidligere turer han har blitt "overtalt" til ;)

Jeg kjenner at nå er jeg begynt å håpe på at det blir tur. Litt "planlegging"surrer alt i bakhodet registerer jeg..Kan ikke tenke meg bedre bursdagsgave til Sølvi. Hun fortjener noe helt ekstra! Og jeg har jo tenkt på hva vi skulle gi i bursdagsgave, uten å få noen gode ideer. Dette tror jeg hun ville blitt kjempeglad for! Og det vil jo også gi oss stor glede! :)

Jo, jeg tror at dette må vi få  til! Men jeg kan ikke publisere dette før gaven isåfall er mottatt, så innlegget/ene blir liggende i kladdmappen inntil 28.desember! Så blir det spennende om det etterhvert blir slettet eller publisert! :) Leser dere dette, så blir det tur!!!! :))


1 kommentar:

  1. God tur. London er en flott by, og jeg er helt sikker på at Mareno kommer til å kose seg like mye som dere andre :)

    SvarSlett