mandag 28. juli 2014

Kreta. Dag 3

Dag 3. Mandag 23. Juni. Den store isdagen
St. Hansaften i dag. I hvert fall hjemme i Norge. Merket ikke noe til det her. Til frokost litt før 10.

Valgte oss et bord ute, og jeg la fra meg handveske og mobilen der og gikk inn og skulle hente meg mat i buffeèn... Det gikk ei stund før jeg gjenkjente samme lyden som jeg har på min mobil... En som har en Sony, var min første tanke. Hvilken idiot som ikke har hatt vett til å ha lyden avslått på mobilen (slik som jeg), var min neste tanke. Lyden økte og økte i styrke... Klokka var ti. TI!!!! Enda en tanke slo ned.... - Åja, jeg hadde kanskje ikke stilt AV resten av ALARMENE da jeg stod opp. Jeg har jo vekking stående på "Daglig" på iallfall ti forskjellige klokkeslett. Sånn for sikkerhets skyld...  Mobilen hadde jo ringt ei stund (alarmene står på "økende ringestyrke") før jeg hørte den helt inn dit frokostbuffeèn stod også.. De som satt ved de andre bordene hadde nok hørt den ei (god) stund før meg.... HJELP!! Bare å SPRINGE ut, og få stoppet den. Og slå av resten av alarmene som stod på utover morran/formiddagen. - DEN følelsen ja! Må muligens innføre et begrep til. Holder visst ikke lenger med bare "Lisbeth på tur". Bør nok også innføre "LISBETH VEKKER OPPSIKT!" ;)

Jaja. Mareno bestilte omelett fra omlettkokken. Var nok til et helt måltid til minst to personer.

Booka oss leiebil til fredag og tur med denne catamaranen til Santorini i morgen. Bygd i 1996, tar 750 passasjerer, 100 biler og gjør ei fart på 33 knop. Gleder meg! :)


Så til stranda for sol og annen nytelse. Kjøpte vanlig is på stranda (diger "Toppis"!). Senere softis på Chillbox. Der velger man is, vi valgte mixed banan og vanilje, begge deler youghurtis, med topping. Topping er hva som helst. Div sorter syltetøy, sauser, strø, nøtter, ferske bær, mmm. Ferske jordbær bla. Spiste saus med syltede appelsinskall i fjor, det var himmelsk! Aldri sett større utvalg i "strø"! Man bare "skufler" på, alt man har lyst på! Så veies alt, og man betaler etter vekt. Kjekt :)  Kan også få det i sånne ordentlig gode kjeks, det oppdaget jeg ikke før etterpå.


Litt smårusling i gatene. Jeg finner jo noen motiver...






Balkongtid med ei bok. Reparasjon av gnagsår. Brenne nål og stikke ned og inn fra siden, tappe ut væske. Adskillig bedre tvert. På begge hæler. Så på med gnagsårplaster!

Gamlebyen og til en restaurant ved borgen til middag

Og så gikk sola ned bak borgen.

Det ble den store isdagen. Bestilte kake til dessert.. Den kom med is. Kaka var fantastisk! :)


Og deretter fikk vi gratis is på huset
  


 Tilbake til balkongen. Nett. Lese mer bok. Ble ikke noe rødfarge i dag, var for godt smurt! (faktor 50) :( "Tidlig" i seng, skal opp i svinotta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar