lørdag 4. august 2018

Fredag 20. Juli. Dag 7 på Ærø

Fredag 20. Juli. Dag 7 på Ærø
Våkna til vanlig tid. Trude og jeg gikk ut utpå formiddagen, 11-12-tida. Målet er stranda og litt soling. Innom Netto (eneste kolonialbutikken). Kjøpte meg en salat for å ha til "frokost" på stranda. Tok i mot kvitteringa i kassen da jeg hadde betalt og strenet etter Trude. Salaten lå selvsagt igjen. Var ikke kommet så mange meterene heldigvis, så bare å snu og gå tilbake igjen.

Mye vind på stranda, så vi la oss i lè på "plenen" foran et av badehusene. Ingen i huset, men det hang en shorts over en stol inne og det så litt "bebodd" ut.., men ingen å se så vi camperte der. Hadde ikke ligget lenge før det kom en bil. Parkerte på veien, mann og dame kom ut og gikk mot badehuset.. Vi sa hei til mannen, han svarte hei og rundet hjørnet til inngangen på baksiden. Sa hei til dama som kom etter og Trude spurte om det var greit at vi ligger her. Det vi' jeg ik' svar på, sa dama langt bak/ned i halsen og fortsatte inn i huset.

Vel, vi tok hintet, det var jo klar tale igrunn, så vi forflyttet oss til ei hytte som ikke så ut til å ha vært i bruk på leeenge!.
Her fikk vi ligge i fred! :) Konkluderte at de som eide den første hytta, neppe kunne være fra Ærø, innbyggerene her er jo trivelige og gjestfrie! Fikk solt oss en time eller to, husker ikke. Skulle lese var meningen, men tror jeg dormet av, husket lite av hva jeg hadde lest etterpå iallfall. Foto: Trude Øygård

Ja, ikke alle hyttene ser ut til å være like mye i bruk. Her er iallfall et par som ikke akkurat ser så velstelt ut..
 Her ser det ut til at det er ei ny badehytte under oppføring. Uvisst om det har stått noen her fra før.

På en grønnmalt benk ved havet.... (istedet for i hagen)...

Fra strandsiden kan det se slik ut.

Her fra motsatt side.

Ved havnen er det en fin lekeplass for barna. Ligger like ved servicehuset (tror jeg..)

Trasig at uka går mot slutten nå, men føttene mine er kanskje glad for det.. Mandelstor blemme på bakkanten av hælen der huden er tykkest på høyre fot, blemme på venstre fot som det er gått hull på, ei vond tå (negl) på høyre fot, og så har jeg jo grunnleddet på stortåa hvor brusken er nedslitt og det er påleiringer og feilstilling, der er det jo alltid vondt, mer eller mindre. Litt mer nå da.

 Gikk til Kafèdansen. Dansa litt, men ikke mye. Tok noen bilder, men filmet ikke her i dag..



Ja, dansegleden er på topp, uansett tid på dagen! :) 

 Hm.... er det over? Eller hva kommer nå? 

Så hjem til leiligheta igjen. Phu! Pause. Den trappa er tung altså! 22 trappetrinn, tror jeg det var.

Senere er det ut til middag. Like utenfor leiligheta, På Torvet, står et en Barbershop. Mobil sådan. På turen ble Johan plassert i barberstolen. Var visst Tine som hadde bestilt time for frisering av øyebryn! Gøy! :)

Middag, ja! På Spiseriet i dag.
Johan sier han "rører ikke fisk", han fikk så lite, så han tar hamburger. Jeg tar kylling.

 Det er mange som sykler på øya Ærø. Og i Ærøskøbing (byen vi bor i).

 Ser man nøye på bildet over, så skimtes dette skiltet mellom syklene og klatrerosa...

Akkurat dèt var det flere enn meg som så morsomheten i, og tok bilde av.

Tilbake i leiligheta tar jeg litt prøvepakking, det er jo avreise i morgen. 15,25 kg. Da har jeg litt kilo å gå på. Verre med plass, kofferten er jo peise full! Kan jo bli shopping når vi kommer til København også. Får fylle sekken da.

Gjør oss klar til kveldsfesten. Har på kjole, det er jo siste kveldsdansen i dag. "Ska' vi fare då"? spør Trude. Sa du Fadervåre? spør Johan. Ja, der var det ei sånn feil høring igjen. Du må få dæ høreapparat, sier jeg til Johan, og får til svar at han "kan for mange ord"! :)

På festen deltok jeg i Paul Jones. Da musikken stoppa, stod jeg rett foran en av de unge som var på Vesterålsrocken. Åh, nå ble jeg glad, sier han, og forteller at han skulle be meg opp på Sortland, men rakk det ikke.. Han stortrivdes på Vesterålsrock og angra ikke at han dro dit. Ja, sånt liker jo vi Vesterålsrockera å høre! :)

Fikk danse med et par grom-gutter til! Tusen takk! Vil jo alltid være noen man gjerne skulle fått danset med på slike arrangement som dette, men man kan ikke rekke over alle. Særlig når det er fler jenter enn gutter, og ikke minst når man ikke selv benytter sjansen til å by opp når man kan.. Jeg er lite flink til det, må manne meg opp først, så det er nesten alltid noen som er før meg.. De flinke gutta får jo knapt sjansen til å by opp selv, når det er så mange jenter som knives om de.

Men her har jeg vært storfornøyd hver eneste dag her! Mange go-danser! Og så mye moro og trivelig sosialt samvær. Blir nesten enda bedre når jeg ikke har gubben med! (hmm, leser han dette, mon tro?)

20 sekunder Linedance, Roll Back The Rug! :)

Ungdommen leder an, og får med seg (stort sett) hele salen (borsett fra meg!) i The Floss Dance på slutten av kvelden.

Greit med nokså tidlig avslutning, litt overmidnatt. Selv om det også er litt trist. Ei superflott uke er over. Ikke mere dans, mere moro! Men mange gode minner i hodet! :) Nå er det hjem og pakke ferdig, i morgen er avreisedag..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar