lørdag 3. november 2012

Forberedelser...

Må jo begynne tenke så smått på ting som må gjøres FØR avreise. Dokumentasjon på giktmedisin og allergimedisiner.. Ja, det inkluderer ny forsyning. Kopi av pass, visum og kredittkort og reiseforsikringsbevis/-vilkår. Valuta? Har litt Euro, det er visst gangbart.. Amerikanske dollar er det ikke lenger.. Så har vi jo Visa (til minibankuttak) og Mastercard. Amerikanske kredittkort går ikke (American Express f.eks), men det har æ jo heller ikke.

Må vel også ta ei lita "shining" på min etterhvert "litt slitne" kropp. Så som lakkering av tånegler (har en blå stortånegl, den treng nån strøk...), bikinilinjen (ingen Brazilian wax), legger, bryn og div. Har bestilt time hos frisør (er ikke der for ofte). Time hos gynekologen på mandag (uten at det har noe med Cuba å gjøre..) ;) Hadde sikkert kunne gjort seg med en tur innom en kirurg også, men skal jeg først bruke penger på "unødvendige operasjoner", så blir det synsperasjon. Få bort linser (reagerer allergisk på linsevæsken nu) og briller. Er vel snart for gammel til det og.. Iallfall, - ingen operasjoner nå!!! ;) Reiser heller bort pengene! :)


Cuba. Fikk tips om ei bok jeg burde lese før jeg dro. Googlet litt. Fant en omtale som var negativ, en positiv. Begge vel begrunnet og forståelige. Uansett fant jeg boka bare i engelsk utgave i norske netthandler, så da forsvant den muligheta. Skal jeg lese på engelsk trenger jeg adskillig mer tid enn jeg har nå... Min engelsk er som på barneskolenivå  (slik det er i dag) antar jeg. Men tror nok jeg skal lese den når jeg finner den på norsk. Med kritikken i bakhodet, vil jeg nok uansett få med meg mye givendes :)

Så har jeg jo en gang i tiden sett filmen Motorsykkeldagbøkene, men burde vel sett den på nytt før jeg drar.. Skal jo bla til Che Guevara-monumentet i Santa Clara. Burde vel lest meg litt opp på historie og politikk.. Mye man burde.... Tiden flyr! :)

Mye tenketing. Er kommet så langt i forberedelsene at jeg har satt litt "huske-punkter" på ei liste....  Det er iallfall en begynnelse :) Regner vel med at mye forblir ugjort... Jeg bruker jo tiden til å sitte her og taste.. ;)

Kart over området... der vi har vært tidligere turer, og stedene på Cuba som vi skal til.. (markert med gule "stifter", ..kartet kan klikkes større)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar