lørdag 17. november 2012

Ny Sortlandstur

Siden jeg glemte hente ut medisin forrige lørdag, dro jeg på nytt til Sortland i dag. For å hente medisin. Var oppom Marian med fiskekaker fra Astrid, og Marian fikk flott ide, slik at jeg ikke skulle glemme det en gang til... Hun skrev på en rosa hjerteformet post-it-lapp: HUSK MEDISIN, og ba meg klistre den på rattet, så jeg ikke kunne kjøre hjem uten å se den!!!


God ide, men legekontoret hadde tydeligvis gjort en feil, for på apoteket lå ingen E-resept på meg. Fikk derfor ikke ut medisin. Apotekdama sjekka tilogmed om det var kommet fax i tilfelle legekontoret hadde hatt trøbbel med å sende E-resepten... Ingenting! Tror jeg har tabletter så jeg greier meg, men siden den skal være i originalemballasjen, for å kunne dokumentere at den er MIN når jeg reiser til utlandet, så må jeg gå på leit etter ei gammel eske... Tror jeg har, selv om den nok sikkert er minst ett år gammel.

Ellers ble det kafè me swingvenna også denne gangen. Gubben stilte (som vanlig) i kø for oss begge, og lurte på hva jeg ville ha...? Svele! Og så kanskje vi kunne dele ei fylt pannekake? Nei, sa han. - Neinei da ;(  Da han kom til bordet med brettet fikk jeg svele, og han hadde kjøpt blåbærrullade til seg selv..

Da blåbærrulladen var halvspist bydde han meg resten. Glad og fornøyd spiste jeg! Inntil jeg merket noe rart.. rar smak... rar konsistens... What the fu..? TYGGIS! En Tyggis i kaka!!! Relativt ny, mye smak igjen, men likevel. TYGD tyggis! :( WUÆÆæææ!!!   -"En TYGGIS I KAKA!" utbrøt jeg! Klok av tidligere skade fikk jeg i neste øyeblikk en tanke om det kunne være Mareno, og ansiktsuttrykket hans da jeg derpå spurte: Va d du? sa forsåvidt alt, som da ble bekreftet av Elisabeth. Gjett om en som syntes det var morsomt!? Ja, noe blir man utsatt for. Men som alltid: Veldig moro i ettertid! :)

Og så fikk jeg kjøpt meg bagasjetag som også kan være til hjelp for vimsete, rørete, rotete, glemsomme meg... Må innrømme at jeg føler meg litt " Bridget Jones" iblant! Det meste blir liksom feil til tider.... ;) 

Så hjem og siste innspurt! :)

1 kommentar:

  1. Så utrolig spennende Lisbeth, ønsker dere riktig god tur :) Vi planlegger også tur til Cuba, men ikke før til påsken. Ser at du nevner en bok du fikk tips om å lese, hva heter den ? (jeg rekker jo å lese den før jeg skal reise :))

    SvarSlett