torsdag 15. november 2012

Reisefeber

Joda, jeg merker at det nærmer seg avreise. Det gjør andre og. Jeg går litt rundt meg selv. Litt.  - Litt?  
På jobb har jeg i flere dager fortalt at vi reiser hjemmefra på lørdag. Det har jeg forsåvidt svart alle som har spurt den siste tiden. Sa også det til svigersøster som kommer til Bø på fredagskvelden. Så ja, jeg har løyet for alle. Inklusiv meg selv. Jeg må jo være en god løgner. Selv JEG trodde jo på det! :) Oppdaget så plutselig på vaktplanen på jobb i dag, at den 18. er på søndag. Vi reiser nemlig den hjemmefra den 18. Ut av landet den 19. På mandag.

Så plutselig fikk jeg altså en hel dag ekstra! :) Er kjempeglad at det er den veien. Adskillig verre om vi skulle reist en dag tidligere enn jeg trodde istedenfor. Og kanskje jeg ikke hadde oppdaget det før det var for seint. Jojo, har jo gått i den fella tidligere, men da var det jo heldigvis da vi skulle hjem jeg bomma på dagen. Verre å ikke komme seg avgårde PÅ ferie, enn å ikke komme seg hjem når man skal, vil jeg tro. Selv om det ikke blir riktig så dyrt som å måtte kjøpe ny hjemreisebillett ;)

Iallfall, en dag ekstra å pakke på. Gubben er begynt. Det første som ble leita fram var penner og T-shirts som han hadde fått vite at Cubanerne er ivrige etter.. Noen (reklame-) karameller ble også lett fram (noen av de forsvant i mitt indre da han var lagt seg). Og en refleksvest! Dagen etter ble det hentet litt klær fra kleskapet. Jeg er imponert! 

Selv styrer jeg mest med papirer og sånt. Da ser det slik ut..

Ja, har faktisk leita fram litt klær og. De ligger på senga på Marians rom.  Var nå godt at Torill minte meg på at jeg må ha med skotøy. Klart jeg må! Men HVA??? Onde føtter har harde krav til vanlig, enda verre når det kommer til mye gåing i varmt klima.. ...og gjerne uten sokker...

Er jo ikke bare å pakke klær og skotøy da...  Toalettsaker er ett kapittel. Sminke? Bruker ikke mye av det da, men... litt.. Solfaktor, Aftersun, linsevæske, plaster, Aloe Vera, reisesysett, saks, negleklipper, pinsett, div "hår"-saker, telys, lighter, div....

Så diverse annet... reise-røykvarsler/innbruddsalarm, bagasjevekt, ørepropper som utligner trykk til flyet, nakke-/ryggpute, lesestoff, div pengebøker, skjulte pengebelter olign.. (som neppe blir brukt), vanntett lomme til kamera og div (som også neppe blir brukt), microfiberhåndduker, bagasjestrammer til koffertene, handveske/-r, ekstra minnekort, ekstra batterier, ladere, adapter, mmm... Så har jeg faktisk lett fram en del hotellvarianter av såper og shampo som også er mangelvare på Cuba, og velkomne gaver. Får se hva det blir plass til i kofferten.

Skulle antakelig hatt et helt kolli bare til sånt ekstra..Lurer på om jeg får med meg klær, eller om jeg blir gående stort sett naken... Kan jo bli en morsom tur... for de andre... ;)

Sist lørdag kjørte vi til Sortland. Hovedgrunnen var at jeg måtte på apoteket å få meg ut giktmedisin før reisen (trodde jo da at vi skulle reise neste lørdag). Men fikk jo med oss swingkafèen med godvennan òg.. :) Dvs, det var jo dèt vi fikk med oss. Apoteket ble iallfall avglemt. :(  Nå får jeg jo kanskje en sjanse til... Hvis jeg ikke må pakke, pakke, pakke på lørdag...

Filmen Motorsykkeldagbøkene fikk vi faktisk sett her en dag. Uten at Gubben sov bort så altfor  mye... Det var faktisk HAN som tok initiativ til å se den! ;)

Reisefeber. Trur kanskje det rett og slett betyr dårlig arbeidslyst.. Iallfall er realiteten at ingenting blir gjort... Lysten er jo der...men... så går vi ...rundt og rundt...omkring meg selv... og rundt på nettet.. :) Og tar heller et avslappende bad med et glass vin! :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar