søndag 25. september 2016

Dag 3. Hellas 2016

Dag 3. Onsdag 7. sept
Torden også natt til onsdag, men ikke så nært og så mye som i går natt. Sov likevel litt urolig, sengene i syden er jamt over harde og ikke optimal for min gamle kropp. Men disse er ikke de verste, har ligget mye hardere andre steder i syden.

Våknet til adskillig bedre vær enn i går.
Ja, idag blir det soling ved bassenget. Og bading. Jeg var jo en snartur (eller to) i bassenget første dagen, men blir nok litt mer i dag. Vi var høvelig tidlig ute og fikk sengene i beste hjørnet! :)


 Ove i farta! (og litt av fingeren min!)
 
 - Og Mareno i farta! 

Mareno som ellers har pannelugg fikk jo helt ny sveis når han dukket opp av vannet. Ove syntes visst det var kledelig, han vurderer å lage seg sånn "bakoversveis" som Mareno har, sier han! :)


Kan jo bli spennende å se hvordan han skal få til det..... ;) 

Mareno kjøpte Sangria til meg. Hotell Aleas spesiallagede. Sangria var jo min "livrett" da vi reiste med Kom og Dans til Lanzarote først på nittitallet en gang.. Husker at Dag (eller var det Terje?) etterhvert bare kalte meg for "Sangria". Jeg drakk kun det, syntes det var så godt. Prøvde å lage hjemme etterpå, og har kjøpt noen ganger i syden senere, men det har aldri vært like godt, så har ikke smakt det på maaaange år nå. Men denne var GOD! Kjempegod! Supergod!!! :)

Lunch der vi bor, på Alea Resort.
Denne greide vi finne ut av og fordele beløp på, helt uten Elisabeth sin hjelp! Haha! :)

Mer soling. Til ca fem-tida.

Så et par timer i hver vår leilighet for avslapping og tid til å ordne oss før vi i sju-halv-åtte-tida går ned til byen til middag..

Går bare halvveis ned i byen i kveld og. På andre siden av veien fra første dagen. Hos de der som danset zorba eller hva det var i fjor. Der de alltid gliser fra øre til øre, hilser "high five" (eller noe annet) og alltid er i superhumør!

 Flott plass å se sola gå ned. Fin utsikt til borgen herfra.


Mørket kommer ganske fort her nede.. Roen senker seg... :)

Sølvi drikker kaffe! Det er ikke noen daglig foreteelse :) Noe gresk veldig søt kake med honning på asjetten.

Går ikke videre ned til byen i kveld. Opp tidlig i morgen, dagsutflukt til Meteora! Så vi går "hjem" og tar kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar