fredag 30. september 2016

Dag 5 og 6. Hellas 2016

Dag 5. Fredag 9. september
Ved bassenget i halvti-tida på morran. Været er fint nå. Nokså utslått etter i går. Da passer det fint med godt vær, soling, bading, lesing.

Fikk også skrevet på siste kortene og postet alle i postkassen i resepsjonen. Får håpe de ikke blir liggende der like lenge som de kortene vi postet fra Peru :)

Glemte fortelle om da jeg kjøpte kortene for etpar-tre dager siden. La kortene på disken og spurte om han hadde frimerker... Han gikk til kassen for å hente frimerker og akkurat da benytta Sølvi anledninga og heiv en pakke med kondoma på disken ilage kortan. Det gikk et øyeblikk før æ registrerte ka som skjedde, så fyren (en noe yngre skjeggas!) rakk også å få det med seg. Han bare mylte i skjegget da jeg plutselig reagerte og røsket pakningen av disken og satte den tilbake i hylla.

Ble snakket litt om den der lyn- og torden-natta. Enighet om at den natta var bare for de som likte sånt, - Ja, bare for spesiellt interesserte. Slike som Mareno :)

Hvordan Ove ble så brun som han ble, aner jeg ikke. Han lå jo i skyggen hele tiden, hver dag.

Ikke mye skjedde denne dagen. Tok ikke mange bilder heller. Spiste lunch på hotellet. De har kombinert restaurant og hotell-/bassengbar. Under tak, men ute, uten vegg på tre av sidene, rett ved bassenget.

 Her ser det nesten ut som ET har landet...

Senere kom denne.

Jeg registerte at ryggen som hadde murra litt ei tid før vi dro hjemmefra, nå "gav lyd" fra seg igjen. Hadde antakelig ikke tålt at jeg har ligget på magen på solsenga noen timer.. et par dager.. Eller kanskje den bare hadde bestemt seg for å trouble litt... Men Sølvi hadde råd: Du må legge deg på rygg, dra opp knærne, og..  - Her brøt Mareno inn: "Og hold beina fra hverandre!" Nei, det var nok ikke det ho mente (jeg skulle tvert imot holde rundt knærne og rulle fra side til side), ..men det ble jo litt fliring.. Og kommentar om at dette kommer nok ikke i bloggen ;) ..Så derfor.... ;)

Vi tok hotellbussen (gratis) ned til byen/buss-stasjonen kl 19, orket ikke gå ned. Vi var for mange som møtte opp og ville ha skyss ned, så vi fire ventet til vår hotell-alt-mulig-mann og sjåfør, kom opp igjen, han måtte uansett kjøre to turer. - Han er jo gresk, ellers kunne han jo bare tatt en "spansk en" (stuvet alle i bilen), mente Mareno.

Vi spiste på restauranten rett ved busstasjonen. Dagens middag for 6 Euro, inklusiv ett glass vin. Ingen utsiktsrestaurant, men maten var helt ok, vinen også. Fikk gratis vannmelon til dessert. Enig om at vi skal dit en gang til før vi drar hjem. Husker ikke hva den het, men Sølvi tror det var Thomas eller no lign, og det tror jeg og! :)

Går oss en runde i byen etterpå.

Mareno prøver hatter. Ove fikk kjøpt seg nye Roy Bon-briller (eller hva de nå het, denne gangen!) ;)

Vi hadde ikke kontroll på tidene for hotellbussen opp igjen, så etter å ha ventet ei stund uten at bussen kom, så begynte vi like godt å spasere opp igjen. Har jo godt av litt trim, ikke sant?

Tar kveld, har snakket om å dra på stranda i morgen.   


Dag 6. Lørdag 10. september
Nei, vi enes om å ikke dra på stranda i dag. Må vente til vi får skikkelig godvær. En del skyer på himmelen nå på morran iallfall. Ser nokså usikkert ut...

Okkuperer vårt vanlige hjørne ved bassenget igjen. Ikke veldig rift om sengene i dag heller. Vi har bevæpnet oss med solkremer, lesestoff, solbriller og det som trengs.

Fremdeles vondt i ryggen. Våknet hver gang jeg snudde meg i natt.. Skal ikke ligge på magen i dag. Sølvi STÅR når hun skal sole ryggen, får vel prøve på det jeg og. Men greier jo ikke stå så lenge. Det vet jeg jo fra før av at ryggen ikke liker. Ikke til vanlig en gang, langt mindre nå når den trøbler.

Ove googler Ray Ban-briller. Det står jo tilogmed serienummer i brillene hans til 8 Euro. Og Made in Italy. Googler litt jeg og. Vi finner at originalen koster 175 Euro. Aviator, flat, Metal gold. Jaja.

Har det ganske så ok ved bassenget. Kommer et par korte små skurer, gjør ingenting. Og det blir bedre utover dagen.

Lunch på hotellet igjen. Mareno SMELLER igjen menyen når han har bestemt seg. Igjen! Det er tredje gang han gjør det, og det føles som trommehinna mi sprenges for hver gang. Jeg kommer med det som nok i verste fall kan oppfattes som dødstrussel. Ikke ÈN gang til!!!!! :(

Mer soling fram til i 17-tida. Så et par timers pause, dvs hver til vårt for avslapping, dusjing og for å ordne oss til middag. Så møtes vi i 19-tida eller så.

Klar til å gå ut til middag. Vi bruker møtes ved sittegruppene i hjørnet av  bassengområdet og gå så ilag videre. I dag var det vi som var først, og satt og ventet på Sølvi og Ove.



Gutta er visst litt hypp på fisk i dag... Så det blir fiskerestauranten med flott utsikt ned mot Valtosstranda. Stephanos mener Mareno at den heter.. Han har sikkert rett, æ huske ikke.. bare at det var mange guttenavn på restaurantene her.

Da blir det Red Snapper til Mareno og Seabas til Ove. Vi jentene holder oss til kjøtt.

Jeg oppdager månen. Så stor, kommer liksom opp bak fjellet, med litt skyer som dekker litt.. "Sjå DEN månen!" sier jeg. Veldig moro. Det kveldes jo og lyset er blitt slått på i den borgen langt der oppe, den vi besøkte i fjor. "Eneste månen jeg kunne se nå, ble jeg fortalt, var Ove sin! :)

På hjemturen var vi innom "kolonialen" og Sølvi gjorde "kondom-stuntet" igjen. Denne gangen satt ei skikkelig gammel bestemor i kassenda Durexpakken landa midt foran ho. Ho lo godt! :)

Joda, Ikea holder koken. Også her.. Kataloger på dørene.

Gikk en snartur innom det litt hippe stedet, som vi hittil bare har gått forbi (skal lete opp hva stedet heter senere, tror det var noe på tre bokstaver). Var ikke innom der i fjor heller. Nå tok vi bare en liten leskende stopp, får se om vi stikker innom flere ganger. De hadde kule do der iallfall! :)

 Ja, her var de på... (brillene)

Og av...

Mens vi sitter der så hører og ser vi plutselig litt fyrverkeri nedi strandkanten. Sølvi mener at hvis det hadde vært etter at de var lagt seg, så hadde Ove sagt at hun måtte slutte å fis! :)

På tur opp igjen ser vi lynet i nordlig retning. Tre ganger. Bare sånt blaff, og ingen torden. Mareno kaller det "værblest".. Litt googling etter hjemkomst viser at det heter Kornmo i meterologterminologien.

"Hjemme" igjen. Kos på verandan. Ble ferdig med bok nummer to. Gubben var bare plutselig vekk, og da jeg etter ei stund sjekket lå han i senga, langt inn i drømmeland, søvnfase fire minst! :)

Det var han fremdeles da fyrverkeriet startet opp igjen. Mye mer og mye lengre enn da vi satt på det kule stedet

Såpass at nå fikk jeg tatt bilder også. Moro! Selv om det blir som det blir med pocketkamera! Lettere å ta bilde av fyrverkeri enn av lynet iallfall ;)


Mye "fising" på Sølvi, iallfall hvis Ove er våken... ;) Men jeg tviler på det.

Og SÅ er det natt, også på meg! :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar