mandag 11. august 2014

Dag 13 og 14

Dag 13. Torsdag 3. Juli.
Stranda igjen. Bølger igjen. Moro. Ca 4 timer der.

Naboene i rommet på ene siden av oss er dyremishandlere! Så dykkemasker og snorkler ligger på verandan en dag. Så oppdaget jeg disse til TØRK på bordet! Levende sjøstjerner, lagt ut til tørk! Han kunne være glad han ikke var der selv da jeg oppdaget det!
Så han ellers kun ved frokosten etterpå...

Klar for middag. Tror jeg.


Middag på Erofili restaurant. Der var det helt tydelig ei "innfødt" restaurantkatt. Kamuflasjefarget. Gikk i ett med golvet.

 Det er katta si som kan tigge.
 Ingen skrupler tydeligvis..
Vel, det skulle bli verre.. nærmere.... Jaget den ned en gang eller to, og så forsvant den. Tilsynelatende..
Vi satt og pratet, og jeg hadde blikket festet på ett eller annet til høyre for meg. Ser så ned på bordet , og skvetter til av noe mørkt OPPÅ kanten av BORDET! Rett ved tallerkenen min! To ØYNE! Et  DYR! Det var katta, med begge forlabbene og halve kroppen oppå bordet, klar til å forsyne seg av middagen min... Gjett hva som skjedde i samme sekund!? Nemlig! UR-BRØL-et mitt!!!! Fra det innerste hjertet og ut til ALLE som var i restauranten! Og det var ikke få. Restaurant med bordsettinger i tre plan.. Ja, de fikk det vel med seg, de som var i gata utafor også. En episode til av "Lisbeth vekker oppsikt" ja!


Etterpå forsvant katta (hmm..merkelig), og søkte tilflukt i blomsterpotta her på muren... der la den seg godt tilrette etterhvert.







På hjemturen ble det litt kikking i butikkvinduer...














  Og litt klatring i stolper...


Vanligvis er det jo jeg som står for klatringen. Men Mareno har alltid hatt ei forkjærlighet for å klatre i flaggstenger (en spesiell tur i Skipnes glemmes iallfall aldri!), så mulig han trakk ei viss sammenligning her... ;)

Den tyske naboen vår ropte "Rohe!" da vi kom i gangen og skulle låse oss inn kl 2345. Den samme naboen som piner sjøstjerner! Haha! Som om æ bryr mæ! Din sjøstjernemorder! :) Det ble en ekstra latter! (men jeg var stille etter midnatt)


Dag 14. Fredag 4. Juli. Siste hele dagen.
Nede i resepsjonen og bytter litt bøker. Ferdig med to, hentet meg tre... :)

Mareno kjøpte seg to stk handvesker/skuldervesker. Stranda kl 13 igjen. Rødt flagg aller innerst også. Kjempemoro! Sterkeste vinden siden vi kom, havet BRUSA! Deilig å ligge i vinden med overkroppen i skyggen. Ikke folksomt på stranda i dag, men vi koste oss!

Noen badebilder..
 
 
 
 

Husker ikke hvor, men et sted på veien fant Mareno en Pasjonsblomst til meg. Samme som han jogga en kilometer i Almyrida fo rå finne til meg på bursdagen for mange år siden.. De er jo fine, men lukter ikke spesiellt godt...

Middag i halv sjutida i "Hagen", som viser seg å være på strandpromenaden, vi gikk bare inn fra baksiden. Mareno vil ikke ha flere misforståelser alà The Seremony, så han ber om: "May I see the meny please", istedenfor bare: "Dessert meny?". Tar ingen fler sjanser på the ceremony! Panacotta på oss begge til dessert, ikke noe Raki eller annet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar