torsdag 3. januar 2019

Dag 11, 12, 13 og 14. GC 2018

Dag 11. Søndag 25. november
Frokost. Og soling ved bassenget. Bjørg ringte i ettida, de kommer innom her om en halvtimes tid hvis vi er hjemme. Det er vi jo! :) Det ble trivelig besøk i et par timer. Og vi avtaler litt minigolf på Amfi i morra.

Så får jeg mld fra Ninni. Vi avtaler å gå ut middag sammen i kveld. I kveldinga får jeg mld fra Hulda (ho som savna nøklene). Sitat: Letingen etter vikingdamen startet i dag, tanken slo oss, kan den ligge i safen uten døren..Riktig tenkt, der lå den!. Sitat slutt.
Nøklene som jeg fant
Huldas nøkler, gjenfunnet i safen :) 





















Ja, hun sender bilde også, av de riktige nøklene hennes. Fantastisk! Aldri så galt det ikke er godt for noe!:) På sett og vis føler jeg at jeg bidro til at nøklene hennes kom til rette igjen, likevel! :)

Spiste på Fernando, da vi fant "Grotta"stengt (på søndager). Og da ble det dessert med full fyr, på enkelte!
Ingenting å si på humøret! Vi hadde en topp kveld!

Etter middagen gikk vi til Green Beach på litt dans. Kjekt å få danse litt igjen. Bra med folk og god stemning! :)

Noen som har levd i Twistens dager. Disse kunne kunsten! :) Come on, let's twist again! :)

Hjem og vaske litt klær igjen.


Dag 12. Mandag 26. november
Minigolf på Amfi sammen med Bjørg og Thormod i dag.

Bjørg og Tormod er jo rene "ræserene", de spiller jo skikkelig golf også og kan dette her. Vi kan jo ikke reglene i minigolf en gang. Men de er nå snille med oss og tilpasser spillet til oss har jeg inntrykk av..
 Mareno begynner jo få "svung" på det, iallfall i mine øyne..

 Selv føler jeg meg nokså ubehjelpelig, men det hjelper jo på med litt flaks innimellom..


 Oversikt over banen. Sånn noenlunde korrekt kart...

Firfirsler er det en del av her på øya. Denne var sånn middels stor. Men en dag vi var på tur ned fra fjellet oppdaget jeg ei kjempestor! Jeg ropte ut, og skremte den, selvfølgelig, før jeg fikk tatt bilde. Skitt og, den var jo så STOR, sier jeg til Mareno, -sa brura, fullfører han :)

Etter Minigolfen finner vi ut av vi skal spise lunch før vi går hjem. Endelig ble det gode sardiner på Mareno. Til lunch. Jeg "smakte" et par-tre stk.. De VAR gode! :)

Tore som kjenner Bjørg og Tormod fra før sa i går at han hadde lyst å treffe de, så da fikk vi avtalt i formiddag at vi møter Ninni og Tore på gangbrua ved Ancorasenteret (siden de ikke vet hvor B+T bor), og så går vi ilag til Bjørg og Tormod i halv femtida, for så å gå ut og spise middag sammen alle 6.
 Et veldig hyggelig lite "vorspiel" her! :)

Og ble veldig hyggelig på Kinaen også. 100-retters (tapas-) meny, bestill og spis så mange retter man orker for et nokså rimelig beløp (tror det var 13-14 Euro). Starter med å bestille tre-fire retter pr stk, så bestiller vi mer hvis vi orker etterpå. Lurt å bestille forskjellig og så dele retter når man er et par, så får man smakt på dobbelt så mye.

Ninni hadde visst ikke prøvd å spise med pinner før... Jeg synes hun taklet det fint :)




 Det gikk jo bare godt! :)

I "spis-spis-mye-du-orker-menyen" inngår også dessert. Variert utvalg. Alt fra sukkertøy til gode frukter, karamellpudding, lichi mmm

Opp og dusje og vaske litt småklær igjen før sengetid.


Dag 13. Tirsdag 27. november
Bassenget. Mareno tar en tur og holder onkel Asle med selskap mens tante Hjørdis er hos legen.

Vi er bedt til Ninni og Tore på tapas i ettermiddag. Joda, vi fant fram... Jeg hadde nok ikke greid det alene! :)

Hadde følge med Ninni og Tore et stykke da vi gikk hjem i kveldinga, de skulle møte et annet par.

Mulig det er refleksen til Mareno Tore er imponert over.... Mareno mener han skremmer vettet av spanjolene med den! :)
En god latter ble det iallfall :)

Hjem og i seng litt over kl 22!


Dag 14. Onsdag 28. november
Våkna 0610, stod opp litt før sju. Sov i 7 tima, 40 min. Ny ferierekord. Gjennomsnittet på 5 tima 56 min siste uke. Ja, det er jo  helt ok i forhold til den tida jeg bare sov 3-4 tima pr døgn.

Gikk ned til Arguineguin på litt shopping i dag. Kjøpte kun ei rød knebukse.

Innom den der butikken som har masse forskjellig, og masse kunst og håndarbeidsvarer. Mye her jeg kunne ha lyst på, men det fineste er jamt over også veldig dyrt.
Bare titter her i dag, da! :)

Innom Den norske sjømannskirken. Koselig. Faktisk ikke vært der før.

Do-reglene her er jo veldig greie, kan nok være en påminnelse for noen. Flest menn, tenker jeg... ;) :)

De hadde de største vaflene jeg noen gang har sett. Ser ut likeens som mine i Wilfa-jernet, men mye større. Gode var de også, med rømme og syltetøy. Sikkert bare jeg som kunne tenkt meg litt mindre sukker i... Vaflene her i Sjømannskirka i Arguineguin er kåret til verdens beste både i 2017 og 2018. Sjømannskirken har siden 2002 kåret verdens beste vaffeloppskrift. Det er lesere av Hjem, samt besøkende på Sjømannskirkens nettside og Facebookside som hvert år stemmer fram sin vaffelfavoritt!
Mett! :) Før vi går sier Mareno at vi må vel gå å skrive oss "inn i kirkeboka" :) Det gjør vi, dvs vi skriver oss inn i gjeste-boka.

Ei som nyter solen, varmen og havet..

Til middag senere lagde vi oss ertesuppe med pølsebiter i leiligheta. Og oppdaga at det manglet ei vanlig spiseskje i skuffen. Der er plutselig bare tre stk...

Oppdager også at et tefat mangler. Dette begynner jo bli litt skummelt... Og ei teskje! Åh, heldigvis, husker jo plutselig hvor teskjeen er. Jeg hadde brukt den til å samle opp noe "sminkegreier" på badet og latt den ligge der.

Etter et par timer går det jo opp for meg hvor tefatet også er, når jeg ser julestjerna på salongbordet. Den måtte jo ha fat under seg, så der har jeg plassert tefatet. Ok, da mangler vi bare den asjetten som ble knust, og ei vanlig spiseskje....

Slow ettermiddag/kveld. Hekla litt, leste. Mareno la seg halv elleve, jeg halv to.. Sengeklærne føltes klamme (er det sengeklærne eller er det meg?), så ble liggende våken ei tid..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar