torsdag 4. mars 2010

Innreisetillatelse





Ja, det fikk vi jo innvilget til forrige tur. Gyldig i to år. Dvs utløper 28.nov i år. Men antok at den måtte oppdateres, siden alle opplysninger om flyankomst, første overnatting og div annet ikke stemte for denne turen.
Husker fra utfyllinga sist at også dèt skjemaet var ei utfordring. Utrolig hva de ville vite... I tillegg til pass- og andre personopplysninger, så må man svare på alt mulig. Om man har psykisk eller mental sykdom, smittsom sykdom (herunder bla spedalskhet og div kjønnssykdommer),
er arrestert, dømt eller straffet for kriminell handling, har påberopt meg immunitet fra rettsforfølgelse, om jeg er misbruker eller avhengig av narkotika mm, om jeg søker innreisetillatelse for å involveres i krimineller handlinger.. +++++, ja, det er helt utrolig hva de spør om. Tror ikke jeg ble spurt om jeg var homofil (lesbisk)..det er vel endelig blitt slutt på at folk ikke kommer inn i USA pga seksuell legning. Husker at en kvinnelig kollega av mamma ble nektet innreise pga det på syttitallet. Hun ville ikke fornekte seg selv, og måtte holde seg hjemme. Rart jeg har vært nokså anti USA i alle år? Vel, inntrykket av amerikanere bedra seg litt etter forrige tur, men kontrastene er store, på alle områder tror jeg. Dobbeltmoralen likeså. ++
Iallefall, - hadde utrolig nok søknadsnummeret fra i fjor, og fikk logga meg inn og oppdatert de data som ikke er lik forrige tur, fikk oppdatering vellykket, og tillatelsen gjelder ennu! :) Høveli fort (etter litt tenking...hehe) å greit!
SÅ er det bare å få med seg alle papirer (og ha kontroll på de!) Kjenner jeg meg selv rett, så blir vel alt i tre eksemplarer, for å være på den sikre siden :)
Og etter "Akterutseilinga" på Gran Kanaria noen år tilbake, er jeg like overrasket hver gang vi reiser bort, at Gubben tør å overlate kontrollen på reisedokumenta (og skjemavelde) til meg!! JEG hadde IKKE turt!!! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar