mandag 9. september 2013

Dag 5. Onsdag

Våkna etter å ha sovet HELE natta!!! Gjett om de der to tablettene gjorde susen! Ikke sånn støl da jeg våkna av klokka (mobilen altså) heller. Er ellers mere skeptisk til om de tablettene virkelig virker, tar de jo bare når jeg danser, og da gjør det gjerne litt vondt uansett.. Men ok, da blir det to tabletter til kvelds de neste nettene og :)

Frokost. Som vanlig plasserer vi oss i sola også til frokosten. Eller iallfall delvis sol :)

Så ble stranda frøsteprioritet. De var gått tom for rene håndduker, men vi hadde jo microhånddukene våre med uansett, så vi greide oss helt fint til de kom med nye rene håndduker. Liker ikke ligge på disse frottèhånddukene... Når man ikke er tyve lenger, så ser man ganske RAR ut når man reiser seg etter å ha ligget på en sånn en i ei tid.... :( Mikrohånddukene våre er helt slette/glatte, har alltid de med for å ligge på når ejg skal sole meg. De vi får utdelt på stranda i frottè bruker vi heller til å tørke oss ved behov. Og jeg bruker brette de å legge under hælene når jeg ligger på senga. Hard seng gir vondt i hælene! Iallfall når man er giktisk!

Både store og små koste seg i dag og. Jeg ble ikke så veeeldig fristet av dette... Men kunne tenkt meg den der digre runde badestolen man kunne sitte i og så bli dratt etter båten i fart! Hoppe opp i lufta etter å ha truffet bølgene. Men nei, det ble ikke det heller. Syntes de brukte alt for lang tid på å få folk og utstyr ut og igang med det.. Jeg liker ikke venting.. Kanskje en annen gang :)





 
Bestilte øl, ei lita denne gangen. Ja, samme pris som for den store erfarte vi. Fem Euro for to. Fyren forsvant jo for å hente de kalde boksene på hotellet, så i mellomtiden satt nå jeg på solsenga og leste videre i boka mi. Høvelig opptatt med det.... Såpass opptatt at jeg ikke registrerte hva som skjedde rundt meg.. Og ihvertfall ikke bak ryggen min..  Før jeg plutselig skvatt til... SKVATT!!!! Fikk nemlig en ISKALD ølboks mot ryggen. Ja, han øl-mannen skulle jo bare ha det litt artig.. - Det fikk han! Lisbeths vanlige primalhyl! !!!!! :) Tror han fikk det artigere enn han hadde forutsett. Tror han og hoppet høyt. Som de fleste andre på stranda :)

Heldigvis ble det bare "nesten-hyl" da det dukket opp en veps. Heldigvis bare bortom meg i ikke altfor nær bane, før hun fløy til neste dame, også hun norsk, også hun redd for veps. Tydeligvis. Hun hylte ikke hun heller, men var ganske urolig bortpå senga ;) Heldigvis forsvant vepsen fort, og vi så ikke mer til den. .

I dag serverte hotellet melon til badegjestene! Kald og god, servert med serviett rundt hvert stykke, så man både følte at det var rent og man hadde noe å tørke saften med.


Mindre bølger i dag, ikke riktig så moro å bade da.. Men like varmt og deilig likevel.

Lunch på samme sted som igår, rett opp av standa ved Kriti, denne gang fiskesuppe og løksuppe, som kelneren kalte tomatsuppe. Han hadde mye moro med det. Hvitløksbrød til, de der med den supergode dressingen.. :)

Tilbake til hotellet og dusj i femtida. Fått godt med farge på ryggen, og i ansiktet, vet ikke hvorfor ikke restn....

Ut for å spise middag. Rusla oss bort i Gamlebyen. Er bare så fasinert av disse gamle greske damene.
Her et knippe til..   ...og ei litt yngre..

Noen steder er ekstra "mosegrodde"... Her vokser en plante bare rett ut av veggen!

Vet ikke hva Mareno prøvde ta bilde av her, men tydeligvis noe som også interesserte katten til høyre i bildet. Den andre katten gav seg visst "katten"! :)


Middag på Apollos anbefalte Mezèrestaurant Othonas, ikke dumt valg. Bestilte Mezè.Vi skjønte ikke helt at salaten vi fikk først sammen med noe boller, egentlig skulle holde til alle rettene, så spiste det meste før de kom med flere retter...så ble det litt "sparing" etterpå.. :)


Og til dessert: Pannekaker med Gresk Youghurt og honning! MMmmmmm! :)


Regninga? Ja, ok pris dette da. Pluss minus 400 nkr for middag til to med forrett, hovedrett, drikke og dessert er vel helt greit. Pluss en Irish coffe eller hva det var...

Nesten kjøpt handveske nr to for 2. gang, nesten kjøpt akrylmalingmaleri. Mareno har nesten kjøpt armband til meg...av smykkekunstner, av skinn og orange korall. Kult, men dyrt, så da vil jeg heller ha acrylmaleriet. Får tenke på det..  :)
Klær har jeg fremdeles ikke shoppa.  "Du tror det ikke før du får se det"!!! Men jeg har ikke det! Ikke en sokk en gang!!! :)

Back to hotell, noe skutt, litt internett dog... here I am! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar