torsdag 12. september 2013

Dag 7. Fredag

Frokost. Siste dagen her, hjemreise i morgen. Sjekket avreisetidene. Klok av skade vil mange si. Og ja, det stemmer. Men det ripper vi ikke opp i her og nå vel?  ;) 

Stranda for siste bading og soling. Ser ut som de koser seg disse to. Tror likevel fremdeles ikke det er noe for meg... Er visst ikke så tøff som en gang i tiden lenger.. Guttejenta er blitt pysete! ;)

Skulle på togtur 1515 til Myli, en landsby som var blitt tatt av flom for noen år siden. Hvor man fremdeles kan se gammel arkitektur, kirker, grotter. Viste seg dessverre at det kun var vi og ett par til som ville dra, så turen ble avlyst. Men ok, da har vi noe til gode til neste gang vi gjester her.

Ble rusling i Gamlebyen istedet.


Foto: Mareno
Litt shopping, fikk kjøpt maleriet mitt. Fikk avslag i prisen også, så er veldig fornøyd. Har lite (eller ikke) peiling på malerier og kunst, men noe liker man og annet ikke. Liker iallfall å ha noe som ikke er trykket opp i 1000 eksemplarer og som gjerne henger også hos naboen. Vil helst ha noe jeg vet er fra et sted, vet hvem som har laget (ja, kjøpte det av kuntneren selv). Kjøpte litt keramikk (også av kunstneren selv), angrer litt på et par ting jeg ikke kjøpte...

Denne kjolen hadde jeg faktisk lyst på. MED tilhørende smykke! De gule rosene er ikke sydd på, men ligger bakom. Mye finere i virkeligheta! :) Igrunn eneste gangen jeg var fristet til kleskjøp.. Men den var nok for stor til meg, de hadde ikke mindre størrelse. Heldigvis da :)

Kjøpte heller ikke verken denne her eller noe lignende. Jeg har jo egentlig SÅ lyst på en skikkelig dørhammer. Gjerne en sånn "hånd". Men finnes jo utallige kule.. Mareno sier NEI!!! Han mener det vil ødelegge døra, den vil ikke tåle at vi skrur noe slikt fast i den.. Må vel bare bøye meg for ekspertisen, men er like hardt hver gang jeg "prøver meg"... :( Vi har jo ikke dørklokke... Dvs vi har ei som ikke funker... Folk står og trykker og trykker og tror iv gir f... Vi vet det bare ikke. Vi er jo den gamle garde fra landet, som forventer at folk bare går inn og heller banker på mellomdøra  :) 


Ikke alt er like fint eller sjarmerende... Søppel bare hevet inn i oppgangen her... 

 
Moskèen var under opp-pussing. Skulle gjerne sett den uten alt stillaset.  Liker sånne bygg ;)  :)

Dette var faktisk noe jeg ikke trodde fantes mer.. En sånn skikkelig gammeldags butikk som hadde brodèrgarn i alle varianter og farger. Ekspeditøren her stod med et strameibilde i (venstre-) handa og lette fram fargene som trengtes. Jeg ble helt overeldet! Hyllemeter på hyllemeter med brodèrgarn! :) 



Så utrolig mye man kan legge merke til når man går i gatene i en by.. Hvis man ser etter.. Her er utvalg i badehetter! Løp og kjøp!!! :) :)

Ja, vil du ha en prestekjole, er det muligheter for det og...


Ikke bare Gubben og meg som tar bilder....

Morsom kar som henger i lyktestolpen...
Foto: Mareno
Middag på Lemon Garden. Fint sted. Rette årstida å spise der tydeligvis, trærne i restauranten stod fulle av sitroner! :) Lite sted, noe bortgjemt selv om det var rett ved kirka, noe anonym inngang, og ikke mange gjester.


Men trivelig "kelner"-dame som hadde vært i Bergen! Hun hadde et vinnende vesen og et aldeles flott smil! :) Virket veldig naturlig og trivelig. Flere sånne her sitrontre inne i restauranten, som var under åpen himmel inne i en bakgård.
 
Bonsai-tre hadde de og. Ute av fokus (eller mest sannsynlig ustødighet). Og huskatt, og hund. Mor, datter (og svigersønn) og datterdatter (som hjalp til) virket det som.

Damens anbefalte til dessert. Ganske så god, men meektig, eeeevig nok til to! :)    (det er ikke i nærheten av Kvæfjordkake, selv om det kan ligne liiitt!)


Back to hotel. Siste "ordnings" før natta og avreise i morgen... Nesten siste iallfall, vet jo man har litt å gå på. Bussen går ikke før 1210 i morgen.. Luxus igrunn :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar