tirsdag 10. september 2013

Dag 6. Torsdag

Frokost og så til stranda. Et par timer der, lesing og soling og litt bading.
Denne boka SKAL jeg bli ferdig med i løpet av ferien.... Ikke sånn lese-i-ett-bok, som ikke går an å legge fra seg. Men mye interessant, særlig etter å ha vært der. Historie er faktisk viktig.. WOW,- Tenk at JEG skulle si slikt! :) Som aldri skjønte vitsen med historie da jeg gikk på skolen! :) Men får satt ting litt mer i sammenheng/perspektiv når man har reist, opplevd land og folk. Og man har selvfølgelig lært ett og anna underveis i livet.. (den satt nok langt inne, men ja, der innrømmet jeg vel at jeg har "trukket på årene".. ,- går jo (til nød) an å si det litt sånn fint..) Da blir det etterhvert også interessant å lære mer... :) Denne boka kombinerer dessuten historie og livet på Cuba i dag.

I dag ble det servert is-te på stranda. Med isbiter og sitron.

Morsomt med litt bølger!

Lunch på Ttetpino, kylling og div i nystekt pita. 1,8 Euro! Beste pitabrød jeg har ever smakt! For en slikk og ingenting! Super lunch! :) :)  Og denne til gratis desset! :)
Vi skal nok sikkert tilbake hit på lunch!

Så kom første skyene vi har sett. Temperaturen har vært perfekt hele tiden. Når det har vært på det varmeste har det vært akkurat passe med vind. Skyene i dag var bare noe vi la merke til på himmelen, ikek noe som kom foran sola. Akkurat sånn som ferie skal være! :)

Har også fått ut penger etterhvert, så vi har litt mer slingringsmonn. I de tilfellene de ikke vil ta kredittkort. Mareno tømte kontoen sin :)

Tur med toget. Det hadde, akkurat som Hop-On-Hop-Off-bussen avgang rett over gata fra hotellet vårt. Vi tok bare en liten runde rundt gamlebyen. Greit nok det, så har vi tatt "toget" og, men gamlebyen har vi jo gått det meste av allerede..Blir likevel et litt annet perspektiv..

Brukbar størrelse på denne Gummiplanten! :)

Så, endelig! Ekte YOUGHURT SOFT-IS!!! Elsker jo youghurtis, men har ikke smakt softis med youghurt før. Rett ved hotellet. Youghurtsoftis med EKTE vanilje. Se prikkene i isen. Fikk først en liten smakstest. Gratis og franko! Mmm.

Man forsyner seg selv, velger mellom naturell, vanilje og sjokoladeis.

Og så utrolig mye topping å velge i! Jeg valgte syltet appelsinskall. Aldeles fortreffelig. Tok i meste laget, så det ble ganske så søtt, men Åhh, så godt!!! Til sist veies isen, og man betaler etter vekt. Sånn skulle vi hatt på Esso Havna! :)

Slappe litt av og så gjøre seg klar for middag. Nærmer seg slutten av uka. Tar likegodt Hummermiddagen nå. Kan jo være fullt der i  morgen... da blir det for seint. Vi tar sikte på at der er ledig i kveld.

Var høvelig tidlig ute og fikk oss bord ved havkanten. Så langt alt vel, hvitvin i glasset og flasken i isvann. Kan bli en fin kveld dette :)

Her kommer hummeren! Og de to krepsene eller hva de nå kalte de.. De var digre! Hadde vært evig nok med bare de, eller bare hummeren.

Her har vi allerede spist de to digre krepsene eller hva det nå var... Hummeren var halvparten i biter, blandet i den fantastiske sausen/stuingen vi husket fra forrige gang. Den var MINST like god nå som da! :)  Andre halvparten var naturell. Så var det ris, dressinger, potet, grønnsaker. Mat for flere dager antakelig, in real life! ;) Neste gang blir det nok "Without shrimps, lobster only!"

Begynner bli høvelig mett her.... og utørst.....ser det ut for...  ;)

Dessert! Aldeles god Panacotta on the house! :) Har fått en del sånne rundt om tidligere som ikkehar vært mer enn ok. Denne var fantastisk! :)

Ikke verst denne heller! :) (Irish Coffee hvis noen lurer)

Kvelden siger på. Mett er man, trøtt er man, må vel bare avslutte feriens supermåltid. Ba om regningen.... Tror vi bare viser den slik ;)

Hjemover mot hotellet. Deilig å rusle sånn i mørket og varmen.. Betrakte "livet" rundt om. Kjenne vinden, luktene, se på gate-artistene, nyte slapp-a-følelsen og la tankene vandre mellom alt annet enn jobb og hverdag :)

Tilbake ved hotellet tok vi en liten stopp i hotellets uterestaurant ved hotellinngangen og jeg fikk meg feriens første GT. Deilig! Og vi fikk servert (gratis) grønnsaker med havsalt! Kjekt. Mens Mareno fikk sin Cognac til kaffen! Godt man ikke lever sånn hver dag! :)

Tilbake på hotellet oppdaget jeg sms fra sjefen. Me not like! Ikke i ferien! :( Det skjedde da vi var på Cuba og. Og da vi var på Senjaturen. Men jeg må visst være en viktig person for jobben da ! Jada, kan fort få det og til å bli noe positivt.  -"Se alltid lyst på livet"..osv..  ;)

Tilslutt litt surfing på verandan, så til sengs. ETTER å ha inntatt de to tablettene! :)