torsdag 12. september 2013

Dag 8, hjemreise og litt etterpå...

Hjemreisedag. Opp og til frokost som vanlig. Her er kokken i gang med oppryddinga etterpå i buffèen, vi sitter i Loungen i etasjen over. Litt "slæpp off" før "take off"! :)

Siste pakkeregulering. Jeg stakk ut for å kjøpe litt olivenolje, honning, vakumpakket oliven mm. Har jo lov til 30 kg hver, så trenger ikke tenke på vekta, kun plassen. Og det har vi nok av! :) Ikke minst jeg med min 121 liters koffert! :)

Hentet Mareno, ut en liten snartur igjen og fikk oss en aller siste softis. Nr tre denne ferieuka. GOOD! Ordentlig kjeks, ikke sånn "papirkjeks"!
Tilbake, hente kofferter, gikk til krysset og ble hentet av bussen. Kø for å komme inn på flyplassen, stod nok ute iallfall en halv time i kø. Inne er vi jo vant til kø. Sikkerhetskontroll mm.

Taxfree! Kjøpte litt Olivenolje, Gin og vin. Kjøper sjelden parfymeri-artikler. Bruker jo lite og ingenting av kremer, sminke og sånt. Men burde vel kjøpt meg en ny parfyme mens jeg ennå har igjen av den gamle. Og en mascara kanskje.

Skulle betale varene mine,  ...med Visakortet..og fikk IKKE GODKJENT. Åhh, DÈN følelsen! - "Lisbeth på tur!"!  Skjønte ingenting, og måtte be Mareno betale med sitt kort. Godt han var foran meg i køen, og innen rekkevidde! Han stod og pakket ned sine varer. Da varene mine var betalt kom jeg på hvorfor betalinga ikke ble godkjent. Kortet mitt var jo sperret for utlandet. Og vi var jo fremdeles i Hellas! Jippi! Neste gang SKAL jeg åpne sprerringen for landet dit jeg skal, -FØR jeg reiser!! Godt man har flere kontoer og flere (master-) kort, jeg ville nå ikke vært "stucked" uansett :)

Men Marenos kort er jo ikke bare godt å ha når ting skjærer seg, det er jo et flott kort også! :)  (-han e nu søt, Gubben) ;)

Fin flyreise, måtte riktignok dele bestikk. Skje på meg, gaffel på Mareno, og kniven på omgang. "Noen" hadde glemt å fylle opp før flyet gikk fra Evenes.... Alle som var PAR måtte dele! :)  Fikk lest ferdig Cubaboka på hjemturen. Endelig. Nå blir det iallfall ei krimbok før neste Cubabok. Har enda ikke lest alle. :) 

Gratis "enheter" på flyet resulterte i bittelitt for mye i sekken... Et par deciliter ca. Ikke noe jeg gjør til vanlig da. Har vel aldri gjort før. Men godt jeg ikke ble stoppet, i tilfelle jeg hadde truffet på en ekstremt pirkete fyr..

På Evenes 20 min FØR tidsplanen. Hjemme 2245, vel en time tidligere enn jeg hadde regnet med. Very good. Fikk både tatt et bad (bort med noe svette) og pakket ut (men ikke alt på plass) før jeg tok kveld.

Borte bra, det er det jammen meg hjemme også! Godt å innta egen seng, som ikke er steinhard! Hurra for madrasser av Memory-typen! :)

Ikke ett eneste nytt klesplagg ble med hjem blant mine ting. Helt utrolig, tror ikke DÈT har skjedd noengang før! Ikke en sokk en gang! Men kjentes helt ok. Shoppa jo litt FØR jeg dro på ferien, så står det over :)

To sånne espressokopper ble derimot med hjem. Og ei lita skål i samme til å ha kaffesnop i.... ;)



Og dette.. må bare få det på ramme..

 Disse kostet ikke mye, men var jo sjarmerende. Flashback tilbake til barneskoletida. Måtte bare ha! :)


Dagen etter hjemkomst dro Gubben på sjöen. Nå hadde han vært lenge nok uten "skikkelig" fisk!


Vel hjemme kom jeg etterhvert til å tenke på den turen som ble avlyst, Kretas sørkyst. Vi skulle jo få pengene tilbake... Sjekket konto... Niks, ingen penger tilbake på konto fra Apollo... Kom hjem den 26. august, nå var det 2. september. Sendte mail til apollo@apollo.no som var adressen for å "kontakt oss", kl 1324. Kom øyeblikkelig mail tilbake (automatisk generert) at min henvendelse ville bli besvart innen 24 timer (i åpningstiden..).

Kl 1517 samme dag (altså den 2. sept.) kom det svar at: "Henvendelsen er videresendt til vår kundeavdeling som vil gi deg tilbakemelding vedrørende dette". 


3. september kom det tilbud om 500 i avslag på min neste reise.... bestilt innen en md fra hjemkomst, reise innen da og da.. osv.. (jada, vet det var en sånn automatisk sak, men litt dumt når de skylder meg mer enn det).

Vel, onsdag den 11. september kom det svar, at "Hei, Vi viser til mottatt e-post. Beløpet skal nå være refundert til deres konto."

Ingen penger på konto når jeg sjekket, men dagen etter, den 12. på formiddagen, var faktisk pengene (riktig beløp også) kommet på konto! Men i realiteten fikk jeg altså ikke svar før etter 9 dager, selv om de lovet innen 24 timer..... Jaja, ikke fått grunn til å svarteliste Apollo så langt likevel, foretrekker de fremfor Star Tour når det gjelder service så langt. Men kan ikke helt fri meg fra tanken om hvorvidt pengene ville dukket opp om jeg IKKE hadde etterlyst de... 740 kr er såvisst penger...

Ok, så er ferien over. Definitivt. Er i  full jobb igjen. Liiit godt det og ;) Noen uker til neste frihelg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar