lørdag 21. august 2010

Dag 1. (lørdag) Avreise og ankomst


Ja, så er det virkelig FERIE!!! :)

Avreise hjemmefra kl 04. Gubben kjører. Han har nok sov i tre tima muligens. Æ lå litt på sofaen før avreise , kanskje en times tid..

Joda. Fulgte ikke med mld på tlf (lydløs som vanlig), så gikk glipp av kaffe ilage Ove på Evenes :( han var tatt på heimtur da æ fikk sendt svar. Flyavgang ca 15 min sein. Iskaldt på flyet. Ankomst i rute. Framme … Underveis fikk vi opplyst 32 grader på Kreta, da vi kom fikk vi opplyst 36! Deilig!:)


I løpet av bussturen til hotellet var det flere stopp på rødt lys. Trodde det var det også da vi stoppet en gang til, helt til jeg oppdaget at det stod en merkelig bil på veisiden og det kom en mann som var og henta en slange fra en rull på bakplanet, og den stakk han i siden på bussen vår… Drivstoff-fylling! Mannen var ikke inne i vår buss, og vår sjåfør var ikke ute av bussen. Ingen kvittering eller betaling. Bare drivstoff-fylling. Interessant…


Innsjekking på hotellet. Resepsjonisten prata svensk! Så spiste vi på en restaurant, hvor vi fikk Ouzo til avslutning. Har vi aldri fått på Kreta før. Men så har vi jo vært litt mer utenom verste turistmaskinene på tidligere turer. Da har vi alltid fått Raki. Ikke særlig godt brennevin (sei mareno), men jeg synes det er helt ok (iallfall etter middag med div anna drikke først. Kan iallfall stå over disse Ouzoene (og anna likør) som jo er sukkelake med litt alkohol å litt smak i.


Og her er nordmenn overalt! Og svensker og dansker. En og anna tysker, engelskmann eller fransktalende.. Og i en butikk borti her oppdaget jeg en norsk utgave av Se og Hør! Føles omtrent som Gran Kanaria (arguieneguin). Ikke det jeg har forbundet med Kreta. Men som sagt, vi har jo tidligere prøvd å oppsøke mindre turistpregede steder, det ”ekte” Kreta…Blir en ny opplevelse dette, men kan nok finne forskjellig av interesse her i Rethymnon og. Her er iallfall ikke bare digre turisthoteller og restauranter.

Men denne fant vi allerede første kvelden. Må vel ha nån daga på oss før vi går hit, tenker jeg ;)



Gidder ikke betale for internett her, så innlggene får publiseres etter hjemkomst. Blir visst dyrt nok med mobilregningene tenker jeg.. Som vanlig kan bildene klikkes og zoomes for å se i større format.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar