søndag 29. august 2010

Dag 3 (mandag)

Idag har vært dagen for soling ved bassenget. Mye i skyggen, bare to senger ledig ved siden av hverandre da vi kom ned etter en sen forkost… men ok likevel. Liten svømmetur i bassenget, litt krim og litt avslapping. Denne marihøna skulle æ prøve redde, ho var i vannet, men ho var nok død :(

Utpå ettermiddagen gikk vi innover mot havna langs stranda. Mye bølger, bare røde flagg i dag og. Har blåst siden vi kom. Vi gikk i strandkanten og fikk bølgene plutselig over oss. Kult, og deilig. Tenk å ha badevann som er BARE DEILIG! Sist jeg opplevde det var på Kreta i 2008. Men da hadde det vært over 40 grader i mange dager da vi kom , og fortsatte med det i fire-fem dager til. Bodde i havet da. Men kjennes like varmt nu. Måtte være forsiktig, for gikk med håndveska over skuldra og bølgene kom bare plutselig, best som man gikk tørrskodd (på bærføttene) så slo bølgene langt oppover hofter og rygg. Plutselig var håndveska våt. Har overhodet ikke råd til flere sånne misser. Fins ei begrensnig for hvor mange mobila å kamera æ kan kjøp på ett år..

Så ble det noe shopping. Faktisk kan vel dagen benevnes som Shoppedagen. Gikk nåkka peng… Bla litt dreiearbeid fra en kreter som kunne sine saker! Han var kunstner i sitt fag, ikke tvil om det. Veldig allsidig, og hadde øye for former.

Rusla i Gamlebyen igjen. Satt ned litt her og der og så på livet. Opplevde faktisk at de spilte Åge Aleksandersen på en butikk vi var innom. Hørtes heilt feil ut!

Ja, og så ble det ukas dyreste middag. Definitivt. Men de andre hadde jo dansekveld i dag, noe måtte vi jo kompensere med!;) HUMMER(og ikke hvilken som helst hummer, den dyreste og beste av de tre variantene!), og digre ”reker”: Antakelig Presidentreker eller noe slikt 15-.20 cm lange. To halve til hver, i tillegg til hummeren. Kremet saus med sopp og div. Ris. Bakt potet. Olivenolje og dressing. NYYYYdelig. Eller NUUUDEli, som Marian sa da ho va lita! ;)

Men aperitiffen vi fikk var Ouzo. Denne gang iblandet vann. Hvit. FY!!! Vil ikke ha!!! I hvert fall ikke FØR maten, som vi fikk! Ellers var alt topp! For andre dag på rad (eller 3.?) stod jeg (vi?) over dessert. Fikk likevel dessert av ”huset”, så no problem. Som vanlig er vi litt grønn på driks, så gir sikkert alt for mye…

Angående disse restaurantene og middagene: Jeg hater sånne ”innkastere”. Prøver gå målrettet forbi, men gubben er ikke alltid like målrettet… Jeg føler meg ikke så språkmektig og unngår helst å gå i dialog med de… Oppdaget omsider hva jeg skulle svare, kort og godt: Already eaten! Da ble det fred. - Så kom svaret fra Gubben: I`m starwing! Faktisk ble det stilt da og, typen ble visst så overrasket at han ble stum. SÅ kom vi forbi en skikkelig drikkeplass. Gubben: I`m drunk!!! ;)

Var langt å gå tilbake til hotellet ja. 2-3 km. Forbi butikker, restauranter og drikkeplasser. Alle fotballrestauranter (de som har fotball på skjerm) går vi forbi, der er ingen nåde). Plutselig kom vi forbi samme sted som i går. Spilte dansemusikk igjen. Vi heiv oss til på ny. Gikk bra til tur 2 eller tre...da løsnet borrelåsen på utenpålommen på håndveska mi, der mobilen hadde rom… den fløy i gata… Bråstopp. Fant mobilen. Og oppdaget at batteridekslet var borte. Fant heldigvis det og etter hvert…Ikke så lett siden det er svart (mobilen er hvit, men dekselet er svart, ikke lett å oppdage i mørkra..) Men ble ikke mer dansing i kveld… Kan virke som æ gjør mitt ypperste for å enda en ny mobil, men æ e nu godt fornøyd me den æ har nu.

Tilbake til hotellet gikk relativt greit… og avslutning av kvelden på verandaen med litt rødvin og nesten fullmåne. I bikini kl midnatt! : Å enda er det VARMT: Kunne trengt ei vifte her!!!

Er ikke blitt solbrent. Ikke så rart egentlig. Har som sagt ikke vært mye i sola. Kom seint på lørdag. Søndag var vi på togtur, i dag har vi ligget i skyggen og gått i butikker (+litt på stranda da). Så får vi se hva det blir framover. Mareno er gira på sykkeltur, biltur, busstur osv.. Jeg vil ikke stresse iallfall, men må vel hive meg med på noe… Fikk jo ligge ved bassenget i dag… Kompromisser er livet, hehe;)