onsdag 7. april 2010

Dag 12. (fredag) Cozumel, Mexico

Ove er fremdeles solbrent. Faktisk så mye at han har fått blodig sår i hodet, og flasser i hele fjeset.. Føttene er visst verst. Vondt for å gå. Mareno mente han var blitt reptil, og bare skiftet ham! ;)

La til land kl 10, og gikk i land en times tide etterpå. Tok taxi inn til "Downtown" og tilbrakte noen timer på shopping og spasering og litt mat. Var og spiste på samme spisested som i fjor, der vi da fikk en uforglemmelig Margerhita og hjemmelgde tacochips med guacamole og tomatsalsa. Nå drakk vi på nytt Margerhitas og spiste en tapastallerken slik at vi fikk smake på litt forskjellig. Deilig mat. Drittsterk saus i skål, ikke alle syntes like mye om den, men jeg liker synes det er topp! Kelneren måtte ta bilder med fire -fem forskjellige kamera, før vi ble førnøyd. Og han ville ikke at vi skulle si cheese, men Tequila eller Margerithas! :)

Ble også ei øl og en Tequila på piren før vi gikk ombord i båten igjen (same prosedure (nesten) as last year!!. I år sølte jeg ikke ut Tequilaen slik som i fjor..:) Kelneren på den plassen skrev på klistremerker som han satte på hver av oss. Ove ble "sex machine" , Sølvi ... Jeg ble Diva, passet perfekt mente Mareno. De flelste butikkene i Cozmel tok ikke kredittkort. Dvs de gjorde det, men våre norske funket ikke når vi tastet koden, og de godtok ikke signering, ville vel bare ha "online", og det funcket ikke!

Sølvi sliter med ryggen, og spiser Ibux og giktmedisinen min, og det hjelper sånn halvveis..Hun ble med i land, og det gikk nu bra. Gikk ombord igje halv seks, og Mareno og jeg var innom Suchibaren i halvsjutida igjen, og så var det til middag kl 20. Vi sulter ikke nei. Tørster ikke heller :) På båten jobber 140 kokker for at vi skal kunne spise hele døgnet, og at vi ikke skal måtte vente for lenge.

Dans på dekk fra 22- 0030 med Streaples. Går fremdeles høvelig bra med gikta og føttene, til tross for trege gulv. Jeg er veldig forsiktig, danser ikke mye og til "feil" musikk (men takk for dansen Amund!, - var kjempemoro!!)
Men pga av gåinga på land i dag, endte jeg opp med diger vannblemme på lilletåa. Sølvi slet med ryggen, og måtte gi tapt... De tok tidlig kveld.

JAJA. I morgen er båten i havet, så det blir vel ikke så mye gåing. Kursene står jeg over.
Begynner å bli litt kjent med folk.. og vi i Vesterålsgjengen har et flott samhold. Harstadgjenen gir ytterligere positiv input. Men man skal jo ikke danne klikker heller.. Vi prøver være inkluderende..
Fingerspråket er et flott språk har jeg funnet ut. Hvis man tør... Ove sier han kan alle språk, foruten Swahili, og at gresk er Swahili for ham... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar