onsdag 7. april 2010

Dag 8, 29.mars, i havet.

Sov som en stein i natt. Jeg sover aldri så godt som på havet. Aller best når det ruller. Så lenge jeg ikke faller ut av senga! :) Men kjenner ikke mye bevegelse så langt. Såvidt litt innimellom. Båten går i 21 knop, det er litt mer enn vår gamle holk som greier 7-8 på max! :) Stod over Linedancekursene i morrest, tok heller et repkurs senere på dagen.

Mer mat, litt shopping (sandaler og ei "jogge"-bukse), mer linedance. Salsakursene står vi over. Mareno sier at kroppen hans ikke er bygd for salsa, - han er mere breakdancetypen! ;)

Mat er det hele døgnet, men jeg har enda ikke vært i sushibaren... SKAL dit! Vi savnet forresten tomat ved frokosten... men det fantes på lunchbuffèn. Og registrerte at vi hadde igrunn omtrent ikke hadde fått tomat noensteder siden vi kom hit... I kveld fikk vi høre at Texas hadde hatt
katastrofeavling på tomatproduksjoen, derfor var det nesten ikke tomat å oppdrive.. Men hallo, det går vel an å importere! ?

Så var det "pynte"-middag i kveld 2015. Min USA-kjøpte og USA-produserte dyre nykjole fikk sin debut. Ikke hver dag man kan bruke sånt. Idag fikk KOD-folkene velge fritt blant noen bord i spisesalen, og Vesterålsgjengen pluss Harstad fikk bord ilag, ni stk. Og fikk reservert det for resten av uka. Vi er et kjempegjeng!! Stortrives ilag, og har det utrolig moro. Maten ombord kunne jeg skrevet side opp og ned om, skal nøye meg med å nevne at idag spiste jeg hummer til hovedrett. Jeg som ikke er glad i fisk annet enn heime (man er jo litt forvent) ble jo hekta på hummer på Island. Det har vi nemlig ikke i heimen! ;)

Etter middagen ble det dans på dekk med gruppa Streaples fra Sverige. Tenk å være ute midt på natta i kort kjole, og bare ermer, og bare ha det deilig!! Livet er skjønt! :) En liten stopp i baren for en GT før vi tok kveld.

Og føttene mine har det gått bra med til nå. Tar medisinen (dobbel dose), men den demper
jo bare smertene for det meste, det som er ødelagt av slitasjegikta er nu ødelagt. Det betyr at det skal lite til på disse trege golvene på skipet (man skal jo ikke skli ved sjøgang), før jeg får litt vridning og det blir smerter deluxe. Men denne gangen tok jeg med glattere sko, og har vært
forsiktig... men det legger jo litt demper på danseutfoldelsen... :( Er også litt vanskelig å velge hvilke sko man skal ta på, noen gulv er flisbelagt, noen er treplank, noen kurs går på teppegulv. Og må man ned på lugaren og skifte, går det som oftest minst ett kvarter, båten er stor! - og med min retningssans på toppen...sier ikke mer ;)
Slitasjen på beinet i leddet er det ikke annet å gjøre med enn å avstive leddet sier legen. Da blir det slutt på dansinga, så det er absolutt siste utvei!! Men jeg henger med så lenge jeg kan. Dansegleden overskygger så langt smertene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar