onsdag 7. april 2010

Dag 13 (lrødag) I havet...

Bare sløvedag. Frokost i halv 10-tia. Soling i tre-fire timer. Mat innimellom. Jeg lå bare på magen, fronten fikk nok sol sist vi sola oss! Leste krim. Flasser på skulder, nese, og brystet.. Last day offer i butikkene (de to-tre som er!), ble etpar sølvsmykker for tils halvanna 100 kr. . Vi gasset oss i kaker.. Så var det en drink i baren før middag. Elisabeth slo ut håret!!! ;) Ho drakk tom vin til middagen etterpå. Men som vanlig tok hun tidligst kveld...De gamle er eldst!. :)
Etter middag ble det pakking. 22,05 og 22,15 kg på hhv min og gubbens koffert. De ble påført nye spesielle adresselapper (fått av gruppeleder tidligere i dag) og plassert utfor døra 2230 og ble umiddelbart hentet...
Har fylt ut tolldeklarasjonsskjema og ordnet tips til hovmesteren. Fått tilbake de grønne kortene vi må ha ilage passene for å komme inn i USA igjen. Nå har vi kun det vi går å står i, pluss de små ryggsekkene med papirer, kort, pc, mobiler og annet nødv.. -Har tannbørsta og tannkremen!! :)

I-landlappene som var levert på lugaren sa at vi skulle av båten i pulje 28!!! Heldigvis reiser vi i største gruppa ombord, og får visse fordeler. Gruppeleder har delt ut lapper som gir oss landgang som gruppe nr 2!! (lederne og de 7 bussansv. er i gr 1) I fjor var vi gruppe 3, så det er
framgang :) Er spent på om vi finner bagasjen på kaia under nr to, eller om det skjer som sist at noen av oss finner den på etpar nr mer eller mindre når vårt nummer er tomt...Bussen til Houston går når alle er på plass...Vil helst ikke være den som sinker bussen! De som ikke har sikra seg avgangslapp med nr 2 på, kan bli sein av båten, ja... ;) Da blir vi andre litt sure... :(

Så opp igjen til en drink sammens med Harstadgjengen. Og etterhvert selskap av Thomas, Amund Og Henriette. Men en gang må man vel ta kveld... Skal møte i Loungen kl 0830 imorgen for avgang skipet... Hvis æ huska rett.... E et styr å hold rede på alt dette. Særlig for en som meg, som er høvelig bortreist uansett. .
Hmmm, tro om vi har "landfast" nett snart... så æ kan gå på nettet Har iallfall, - etter to sånne her turer, funnet ut at dette er opplevelsesturer! Så masse opplevelser, - inntrykk, på kort tid! Forsåvidt nok tid, men mulighetene for å få tatt gode bilder blir borte. Har sett så mange motiver jeg kunne tenkt meg, men man rekker det ikke. Fra buss-setet blir det dårlige bilder. Full fart og skitne vinduer. Og ellers også blir det ikke tid til noe planlegging og tilordning. Føler meg nesten som en japaner på chartertur! :) Ikke kan jeg fotografere og ikke har jeg skikkelig
kamera heller (ok, hva skal man med det når man ikke kan bruke sånt?) Men vil gjerne ha "instantkamera" med HD-film til neste STORE tur!!!

Vi (Sølvi og jeg) lurer allerede på Kinatur til neste år...........
Nu er kl halv tre..skal opp tidlig i morra...huff!!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar