søndag 7. april 2013

18. mars. Dag 5. Mandag


Bassengbading og mer soling, selv om jeg er i rødeste laget. Har vært det i noen dager, og ikke fått tak i Aloe Vera. Skjønner ikke hvordan jeg kunne glemme å ta med det. Men boksen ble nok tatt ut av reisetoalettmappen da vi dro til Hamar i januar, trengte den jo ikke der. Har ellers smurt godt, både med solfaktor (50/30/15) og aftersunkrem. Noen skyer innimellom (bare deilig synes jeg), og Sølvi spør Mareno hver gang "Ka du sei Mareno,  han skin han vel à"?
 
Da jeg og Mareno forlot hotellrommet skulle han ned en tur og jeg opp. SÅ gikk strømmen igjen. Mareno sa et eller annet om jeg turte ta heisen. Jeg svarte at jeg har heldigvis ikke heisskrekk, så ingen fare. Gikk i heisen og etter et par trykk startet og gikk den som normalt. Til den plutselig gjorde et "byks", falt og stoppet! Jeg ropte høyt!! Displayet viste bare greske bokstaver. I massevis! Hele displayet! Vel, heisen falt ikke ned (som jeg i et øyeblikk så for meg var hva den hadde til hensikt), så her står jeg nå tenkte jeg, og blir vel stående.... Jeg prøvde trykke litt på knappene... De rare bokstavene forsvant og ble erstattet med Out of order, og vekselsvis samme melding (antar jeg) på spansk. Plutselig startet den og fortsatte som normalt, og jeg kunne gå ut i 23. :)                                                                                   Det var utrolig mange strømbrudd mens vi bodde på hotellet. Som oftest registrerte vi det bare når vi lå ved bassenget, at aggregatet startet, men gikk iallfall tre ganger når vi var i gangen utafor rommene..Mulig det var bare i den etasjen da, men var litt kreepy, dører smekket igjen og lyset gikk. Etterhvert oppdaget vi at den ene, ytterste av de tre heisene ikke var helt god. Uansett strøm eller ikke strøm. Den VISTE alltid to etg ned, åpnet døra (men var fremdeles i samme etg), lukket den, og viste at den gikk opp igjen, åpnet døren og lukket den igjen (fremdeles i samme etg) før den så omsider gikk dit den skulle. Var til å bli gal av! :(  Vi pustet alltid lettet ut når vi fikk en av de andre heisene.

Flere skjeive hus, bildet tatt fra balkongen vår


Vi spiste Lunch på Kinaen i Katalinaparken etter å ha forlatt hotellrestauranten der vi bodde. Hotellet var bra, men middagsmenyen var lite valg og omtrent samme hver dag. Kinaen var kjempebra. Masse forskjellige retter, ikke bare kinamat. Mareno fikk den største vårrullen jeg har sett, kjempesprø! Bedre enn de vi  fikk i Kina. Sa han. Mine Kinamat-kyllingspidd var kjempegode, jeg elsker jo saus, og grønnsakene var sprø og fine.

Middag i bukta på strandpromenaden, ikke noe spesiellt.  Ove var og klaget på solbrillene. Fikk nye. Med speilglass! :)

Konditori etterpå. Det var en opplevelse. Vi blir å huske det. Nydelig bakst og kaker og god kaffe. Hit skal vi flere ganger. Definitivt! :) For de som skal til Las Palmas, prøv denne! 

Kjekt å komme tilbake til hotellet å finne minibaren fylt opp igjen. Gratis. Etterfylles hver dag. Vann med og uten kullsyre, øl med og uten alkohol. Er forøvrig store kjøleskap med gratis vannflasker både ved bassenget og på trimrommet også.

Så ble det nett(brett)møte i resepsjonen igjen. Heh, kan jo ikke si nettbrettmøte, da Mareno kun har mobilen... *gnir d inn* ;) 

Jeg er ikke blitt mindre rød, for å si det sånn. Men endelig har jeg fått tak i Aloe Vera. 100% ren. Gubben har kjøpt ei hel halvlitersflaske! Lukter Aloe Vera, ikke parfyme. Ikke spesiellt god lukt mener gubben. Får håpe den gjør susen :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar