søndag 7. april 2013

25. mars. Dag 12. Mandag

Mareno og jeg tok turen til Vingkontoret. Jeg hadde jo shoppet litt, så plassen i den lille kofferten ble i minste laget. Hadde funnet en Samsonite spinner som jeg ønsket meg, og den var adskillig billigere enn hjemme. Men hadde ikke lyst til å sette igjen den lille heller, den var ypperlig til småturer.. Tanken var å kjøpe den store Samsonite (til langturer) og putte den lille oppi på hjemturen. Men da fikk vi iallfall for mye vekt, så spørsmålet var om vi kunne bestille ekstra kolli eller kilo?

Joda, det fikk vi. Raija (Ahonen, -Mareno sei æ må ta etternavnet me, det e jo et kjent navn!) hadde riktignok problem med å komme inn på serveren til Thomas Cok Airlines, så hun tok det på telefonen. Antall kolli var uviktig, men kiloene var 15+5. Presiserte hun. Altså 30 totalt til innsjekking hvis vi satte koffertene samtidig på båndet, sa hun. Ok, vi bestilte 5 ekstra, tot 150 kr (halv pris i forhold til å ordne det på flyplassen), det var registrert sa hun og vi ville bli krevd betaling på flyet. Altså har vi 35 å sjekke inn, pluss 5 hver i handbagasje.

Ok, da er det bare å kjøpe koffert! Er jo litt skeptisk til alle disse fake-tingene i utlandet, men hadde tatt bilder av kofferten i butikken, detaljer og merkelapper, og vært på nett og sjekket Samsonite sine sider. Ser ut som alt er ok. Samsonitemerke i butikken har de og. Ordinær pris i Euro ligger bare litt under det som Samsonite oppgir på sin spanske side. Og er lik det jeg fant på en annen butikk også. Jaja, blir jeg lurt, så er jeg vel ikke den første og eneste som er blitt det.

Gubben og jeg tok Hop-On-Hop-Off-bussen en tur mens Sølvi soler seg og Ove nyter skyggen ;)) Deilig og varmt å sitte på taket av bussen og se.
Vi lurte litt på hva slags tre dette er... Noen som vet, gi et hint!!!












Giraffen i bildet er en statue av en eller annen kunstner med fasinasjon for sjiraffer.. Mobilreklamen var jo og bra ;)



Mer kunst
Den gamle iskremkiosken (er jeg som er "skjeiv", ikke kiosken!)
Fin grafitti, ikke like fint innafor..


Tok hele runden rundt, før vi gikk av ved El Corte Ingles i Triana. Dette var det store kjøpesenteret hvor alt i 6. etg var på salg, som vi fikk opplyst på Velkomstmøtet. Mareno fikk endelig shoppet litt, to skjorter (skal ikke nevne merkenavnene...) og ei bukse. 

Jeg  prøvde Converse... Skjønte egentlig at æ blei å angre litt at æ IKKE kjøpte de... Passa jo forsåvidt.. og hadde glidelås på siden... (et "must", - æ snøre ikke sko!!)  MEN jeg hadde jo ganske liknende sko hjemme, MED glidelås de og, omtrent samme farge, bare ikke Converse... Selv om Converse var på salg, 70%, så droppet jeg det... Å angrer LIIIITTT i ettertid, som forutsatt...  Men ok, er jo helt greie de jeg har, SÅ merkeavhengig skal man IKKE være!!! :) ER jeg ikke!!!! ;) 

Hoppet på samme Hop-on-hop-off-bussen tilbake. Trodde vi. Ja, det var jo samme bussen, men nå var det blitt ettermiddag og den gikk ettermiddagsruta, ei diger sløyfe den ikke tar på formiddagen, og etter det fortsatte den formiddagsrunden helt rundt. Trodde aldri vi skulle komme hjem igjen. Og nå var det ikke lenger fint og varmt på taket. Det var iskaldt, ble jo masse vind der. Men jeg nektet hardnakket å ned, er man på Hop-On-Hop-Off så SKAL man sitte oppe såfremst der er ledige seter (da kan man ta bilder uten å måtte ta gjennom vindu!). Tilbake på hotellet var det rett opp og få på lang bukse og sokker, og genser! :)

Så tok vi taxi til Las Arenas (kjøpesenteret) og spiste middag.
Jeg fikk en liten forrett!

 Sølvi hadde fått tilbake brillene! De lå plutselig på rommet....

Vi avsluttet med nett(brett)møte i lobbyen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar