søndag 7. april 2013

27. mars. Dag 14. Onsdag

Siste dag her. Da må sola nytes. Holdt oss ved bassenget til kl var 16. Tok et siste bad. 



Utsikt fra bassenget..gjennom vinduene.. (sorry for refleksene!) :) 

 


Så var det dusjing og fiksing og gikk til El Muelle for siste innkjøp. Sølvi måtte ha div saker og ting.. ;) Ove  fortalte at han hadde "kjælenavn" på Sølvi, det var indiansk: "Løpende Utgifter" !!! :) 

Så ble det middag på ganske "dyr" restaurant, Casa Carmelo, men det innfridde forventningene. Veldig god mat! 

Tilbake til nett(brett)møte og pakking. Ove hadde sendt mail i går og ville kjøpe ekstra kilo hjemover, men fikk til svar at det måtte bestilles fire dager før avreise.. Bagasjevekta deres gikk i stykker, så de fikk låne vår. Mareno tok Oves vekt, han ville prøve reparere den. Det greide han også, hadde jo med Victorinoxverktøyet sitt. Men manglet lim for å sette toppen på igjen, så han tok den med heim. Så får vi se om han husker å lime den da... ;)


28. mars. Dag 15. Torsdag. Hjemreisedag
Minibussen skal gå halv fem, vi møter i lobbyen kvart over fire etter bare et par timers søvn. Spent på dette med bagasje-innsjekk... Sølvi og Ove sjekka inn først, det gikk greit til tross for at de hadde over 30 kg, husker ikke hvor mye. Gikk greit også for oss, hadde 37 komma noe tilsammen. Håndbagasjen ble ikke veid hos noen av oss, men vi så at andre fikk sin veiet, antakelig de som hadde MYE over.. Vi tenkte at det var jo litt teit at vi hadde bestilt 5 kilo ekstra da, når Sølvi og Ove slapp å betale overvekt, men det viste seg etterpå at vi ble IKKE avkrevd noe beløp på flyet, så vil anta at vi slipper.... 

Min nye koffert! Samsonite Cubelite, farge Graphite :) 82 cm, 122 liter, 4,0 kg. Større og lettere enn den gamle altså. Synes den e litt lekker... ;) Ser nesten ut som Marenos, men min er i curvmateriale, og fargen er ikke helt svart slik som hans. Overflaten er annerledes også. 

Mareno har jo fått inngående beskrivelse av curvmaterialet.. som er så sterkt, spesiellt i kulde... testet på forskjellig vis.. Mareno sier: "Ja, du kan vel nok kjør over de, men du kan ikke bruk de t nåkka etterpå..."






















 At den fikk noen skrammer på hjemturen får så være, det blir som med et levd liv, det skal vises at man har levd (kofferter blitt brukt).

Hjemme møtte vi full vinter. Den kom seint i år, men tar det igjen nå.

Denne ventet på oss med overraskelse da vi kom hjem. Litt mangel på stell gjorde tydeligvis underverker 
midt i vinteren!

Hjemme fant jeg passkopiene jeg hadde skrevet ut, fremdeles liggende i skriveren...

Kashmirjakken min, som jeg kjøpte i Kina? - DYR, men som jeg følte hadde gitt valuta for pengene. Den har vært brukt og brukt, i alle sammenhenger, til finbruk og til hverdags. Skikkelig allsidig plagg. Ikke nuppet den, ikke for varm, ikke for kald, farger og fasong som gikk til det meste. Begynte lure de siste dagene på GK, at jeg hadde vel med den jakken da jeg kom... fant den ikke nå... Håpet den lå igjen hjemme... Kom hjem, her er den ikke... Det var den jakken... Hang vel igjen på en eller annen stolrygg på GK.. Har den på på et bilde tatt to dager etter at vi kom ned dit.. Fred være med den. Den vil bli husket! :) :(  Betyr det ny Kinatur?

Nytt kamera ble bestilt da jeg kom hjem :) Da bør neste tur være sikret. *håpe*... Får teste ut, og så spørs det om jeg forstår og takler alt av innstillinger mm.. Litt vanskelig når jeg vil ha litt avanserte innstillinger, men samtidig ikke klarer ha helt kontroll på hvordan de brukes.. Begynner nok bli gammel ja... Mareno sier uansett at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for å skifte ut det gamle (som jo forlengst egentlig var kassert) for det synger på siste verset (ulyder i zoomen) og var bare dritt i utangspunktet...

Takk for turen til bæstaste Sølvi og Ove. Og bæstaste Mareno min! :) Nå er det blanke ark, med tanke på ny tur! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar