søndag 7. april 2013

26. mars. Dag 13. tirsdag

Frokost på hotellet.
Serranoskinka var kjempegod! Desserten og... Brød derimot var bare luft. Er de groveste som ligger på kanten...
Litt mer soling ved bassenget. Jeg hadde nok godt av litt hvile fra sola i går. Flasser og flasser. Når blemmene forsvinner. Mareno påstår jeg kommer til å bli et helt nytt menneske, han lurer på hvor mange lag hud jeg har...? 

Så avtaler vi fast pris på en taxitur til Teror. 45 Euro, tur-retur, inkl venting. Drosjekøen står 2 meter fra hotelltrappa vår. Snakk om å bo perfekt!!! Jeg valgte stedet pga navnet. Terror høres litt kult ut. Syntes jeg. Oppdaga etterpå at det skrives med kun èn r... OK. Mest spesiellt antakelig, men dog. Ikke så dumt et valg. Sjåføren pratet godt engelsk, bedre enn meg iallfall. 
Spesiell kar. Tony. Pratet som en foss: Åh Màma Mia!!! Han haddes spilt i band siden ungdommen, kunne masse svensktopplåter som han sang til oss. Satte i CD og spilte alle slags gamle slagere for oss, masse 60-tallsmusikk, men vi fikk som oftest bare noen sekunder, eller 10-sekunder av hver låt. Utrolig hvor mye annet han drev med i tillegg til å kjøre. Han lette fram bilde (på mobilen) av seg fra den tiden, riktig stramsen kar med langt hår!Har nok bedåret noen skandinaviske jenter tenker jeg! Flott mann fremdeles, han fyller 60 i september. Det nevnte han flere ganger, alderen altså. Jeg unnlot å fortelle at Mareno bare er to og et halvt år yngre... Tydelig at han var musiker iallfall, bilen (Merce) hadde integrerte høytalere i seteryggene bla. Da Mareno fortalte at han også hadde spilt i band, kom det øyeblikkelig at ja, det skjønte han, han så jo ut som en rocker, - MICK JAGGER!!!! Der hadde vi det igjen. Jaja. Noe må det vel være da.. 

I Teror tok han oss med på guiding. En utrolig fin liten "landsby". Bratte små gater, intimt med fine hus og balkonger. Men ligger i høyden så tåka gjorde det kaldt. Sjåføren/guiden vår hadde ei sterk oppfatning av at HAN syntes det var kaldt, men at VI syntes det var varmt, vi kom jo fra NORGE! Det gjentok han flere ganger. Vi motsa ham ikke, men frøs gjorde vi! :(
Tydelig her at Sølvi fryser.. ;)



På kirketrappa. Tripp, trapp, tresko.  Pluss en til.... ;) Et fint firkløver, synes nu æ! :) (Tony tok bildet)










I kirken
En litt spesiell tresort... Og det er tydeligvis vår i Teror... 














Bratte gater..

Smale fortau

Politidame dirigerer trafikken


Nydelige trebalkonger
Tåka ligger lavt...


Fin gate, og brolegging..


Vi tok Tony med på kafe og spanderte kaffe på ham. Der brukte han tiden til å fortelle om hele familien sin og vise oss bilder av alle sammen, både de levende og døde, nye og riktig gamle bilder. Farger og sort/hvitt. Ja, mannen var jo en opplevelse i seg selv! 

På hjemturen slapp vi (heldigvis?) musikk, tror han rett og slett glemte å sette på! Og han kjørte ørten omveier. Bla for å vise oss hvor han bodde. I et ganske nytt område av Las Palmas, da han var unge vokste det kun tomater der.. Nå var det kun høyhus på høyhus. Bilen måtte han parkere i parkeringshus langt nede i gata og gå resten når han skulle hjem.
Ser ut som jeg var litt "skjeiv" her... Ferie er ferie! ;)


Da vi kom tilbake til hotellet viste taksameteret over 70 Euro, men vi betalte avtalt pris (+ litt driks) og han var vel fornøyd med det. Vi og! :)
Her vinker han farvel til oss! :)
Var tilbake såpass tidlig at vi rakk koffertbutikken. Som er kombinert veske/koffert/skinnbutikk. Ove så på skinnjakke, men bestemte seg for å tenke på det.. Kan jo handle i morgen og. Jeg handlet iallfall koffert! Så ble det likevel "handveske" på meg denne gangen og. INGEN ferie, uten å handle ny handveske!!! Ei ekstra stor ei, rommer 122 liter!!! :))

Sølvi tok vel muligens innersvingen på meg likevel. Hun hadde tidligere kjøpt ei veske og så kjøpte hun ei til i Teror, så hun endteopp med to vesker i ferien. Men ok, jeg har iallfall større PLASS i min ene!! :))

Så ble det middag på italiensk restaurant denne gang. Endte med Lasagne på oss alle fire, gutta med en mer avansert variant... 

Gikk forbi en brillebutikk (ekte sådan) på heimveien. De hadde nok ikke "ekte" Roy Beri kommenterte Ove. Mareno sa at da han så butikken, trodde han at det var Roy-Barry fra Myre som hadde slått seg opp på solbriller! ;) Tilbake på hotellet fikk vi prøvd ut at den gamle lille kofferten passet oppi den nye, JIPPI!, så da får vi den med hjem igjen, heldigvis!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar