søndag 7. april 2013

22. mars. Dag 9. Fredag

Regn!!!! Vi hadde jo tenkt å dra til Arguineguin i helga, lørdag eller helst søndag, men nå fristet det mer enn Las Palmas. Jeg og Mareno dro ivei. Busstasjonen ligger jo rett ved hotellet. Vel, den for innenbysbusser.. Vi måtte ta buss derfra til en annen stasjon hvor vi fant bussene ut av byen. Vi rakk det akkurat ved hjelp av en snill sjåfør! Hadde egentlig to "treff" på planen, Marenos onkel Asle og tante Hjørdis, og våre svingvenner fra Trondheim, Bjørg og Tormod. Hadde ikke avtalt med noen av dem... Mareno hadde sent mld til tante Hjørdis på Facebook, men ikke fått svar. Vi tar det på sparket, har jo vært i Argueniguin før, så skal alltids få dagen til å gå om vi ikke får til treff også. 

Og bare for å ha det sagt: Han skein han jo à, meir og meir, dess lenger sør om flyplassen vi kom :)

Gikk av bussen i Arguineguin.
Som oftest jeg som klatrer, men når jeg er fotograf må bare gubben ta ansvar! :) "! ;)
Gikk til senteret der vi hadde avtalt å møte onkel Asles forrige gang vi var her. Lurt trekk det, for gjett hvem som satt alene ved et bord i hjørnet på en kafe med ei øl? Han fikk seg en liten overraskelse ja. Viste seg at han kom for et kvarters tid siden, var første gangen denne uken at han tok turen dit. Jaja, litt flaks skal man ha! :) Vi tok ei kald ei ilage ham mens praten gikk :) Utrolig hvor lik han er svigerfar, ....og også Mareno påstår noen... ;)

Så ble vi med hjem og overrasket tante Hjørdis. Asle låste opp døren, skjulte seg og lot oss "åpenbare" oss i døren! Hun ble litt overrasket! :) Utrolig så godt de holder seg begge to. Tenk at Asle er rundet 80 år! Kjører bil og er i fin vigør. Hadde ei trivelig kaffe- og pratestund ilage de, før vi forlot litt utpå ettermiddagen. Tusen takk for kaffe og kjempegod eplekake med skikkelig krem! :) 


Bjørg og Tormod. Swingvennene våre.. Jeg hadde sendt melding til Tormod da vi ankom Arguineguin, men ikke fått svar. Mulig det var fordi jeg ikke hadde lagt til +47 først... Mareno ringte iallfall (da jeg oppdaget det) og de tok det på sparket selv om de satt og spiste middag. Forklarte hvor de bodde, og Tormod møtte oss nede på gata. 
På takerrassen der de bor
Etter ei stund (og litt hvitvin :)) i leiligheta, gikk vi alle på en restaurant hvor vi to spiste middag og de tok litt kaffe og kake. Og der fikk vi en kulinarisk opplevelse. Vi fikk, alle fire, hver vår stekte sardin. Og de sardinene er noe større enn de vi får "på boks" her hjemme.. Gratis servert mens vi ventet på middagen :) Panert og skikkelig sprøstekt, antakelig i olje, nyyyydelig!!!! Kunne spist mange fler, kjempedeilig snacks! :) 
Litt mimring, latter og oppdatering. Kjempetrivelig! De er akkurat som da vi traff de første gang i -97!! 

Solnedgang i Arguineguin, mens vi spiser middag
Bjørg og Toromod fulgte oss til bussen i åttetida, så bar det til Las Palmas igjen. 

Til hovedbusstasjonen. Fant så bussen som gikk til Katalinaparken og heiv oss på den. Vet ikke helt hva som skjedde, men noe gatenavn dukket opp ved et stopp, så vi gikk av der. Trodde vi var rett ved "hjemme". Det var vi ikke nei. Vi gikk og gikk. Mareno hadde heldigvis litt mer orienteringssans enn meg, jeg mente vi måtte gå andre veien, men måtte innrømme at det var derfra vi kom, da jeg så i baklysene på bussen som forsvant videre fremover... ;)  Vi gikk og gikk. Og gikk. Huff. Bla i et område som på meg virket ganske utrygt. Øde og forlatt, bygningene så tomme ut, ikke noe mennesker i gaten... Omsider så jeg hotellet, lettelsen var stor, selv om det fremdeles virket langt unna.. Gubben hadde selvfølgelig sett hotellet for lenge siden, men ikke brydd seg med å gjøre meg oppmerksom på det... Kom nå frem til slutt. 

Da var det igrunnen tid for nett(brett)møte i lobbyen igjen, og så var det senga..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar