mandag 6. august 2012

FREDAG 3. August

FREDAG 3. August
Måtte ta bilde av grønnsisiken som Marian ikke fikk se da hun var innom i går. NÅ var den her! Men nyttet det å sende bilde? Nei, hun trodde ikke på at den hadde vært her, det var "sikkert bare manipulerte bilder", fikk jeg tilbake ;)

Bildene er tatt gjennom kjøkkenvinduet, så de er ikke så helt klare akurrat.. (jada, vet jeg burde vasket vindu, men er vel helst reflekser som er årsaken (ok, ei blanding da!)) ;) Iallfall er den ganske så liten... grønnsisiken! :)


Ble noen timer på jobb igjen. Men kjekt å se igjen Torill, Alexander og Line! Innom butikken igjen, uten å miste verken håndveske eller pengepung! :)

Så var det lettsalta uer til middag. Mmm :)

Egentlig er det jo nå bare "frihelg", ikke ferie lenger på en måte. Bare ei vanlig helg, sånn som alle som ikke jobber turnus har hver eneste helg. Så er det full jobb fra mandag av igjen.Men ok, har jo noe ferie tilgode da!


Tenkte etterhvert at det var greiest å ta fisken i dag... Det er lørdag i morgen.. Hadde ca 10 kg fisk.. Gubben jobba ute. Han snekra fremdeles. Jeg er ikke akkurat noe fiskekake-baker, men med Kenwoodmaskinen får jeg ihvertfall fiskekaker som verken er "kort" eller gummi. De blir supre!!! Det der med å lage fiskekaker i foodprossessor har jeg aldri fått dreisen på. Sikkert fort og greit (på små porsjoner) for de som kan det, men hos meg ble de alltid "korte". Nå ble det maaange fiskekaker. Har ikke talt men 2-300 kan jeg tippe.....  Jeg ble svett. Tre omganger i kjøkkenmaskinen, og steking i tre stekepanner samtidig. Skulle gjerne hatt en "steker", men det gikk bra! Utrolig nok, med ny ovn, induksjon, som jeg ikke kan noe særlig med ennå... Og jeg fikk fiskekakestekelukt i hår og hud og overalt. Var ferdig kl 2315. Det ble dusjen neste! :)







.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar