mandag 6. august 2012

ONSDAG 25. Juli

ONSDAG 25. Juli
Finns ikke dårlig vær, bare dårlige klær! Ja, vi  nordlenninger kler oss etter været, her snekres det litt uansett vær og vindforhold!


Ble en tur innom jobb for å sjekke post å div. Ser ut som de greier seg flott uten meg! Sikkert bare en lettelse når jeg ikke er tilstede å bråker og ståker! ;) :)

Så var det HELLBILLIESKONSERT! Et av Norges beste, - ja Norges beste påstår noen, live-band. Ikke mine favorittartister, men live-konsert er uansett alltid noe eget. Da kan jeg dra på både Benedickte Adrian, Jan Werner Danielsen (før han døde, seff) mm.. Når sånne artister spiller i Bø og man har mulighet så vil jeg jo gjerne ha det med meg.

Og det ble bra denne gangen også! Og etpartre av melodiene i reportoaret til Hellbillies ER jo veldig fine. Men skal innrømme at det ble spilt noen melodier før det kom en hvor jeg greide HØRE TEKSTEN (jeg kan de jo ikke fra før)! ;) Ellers var det veldig mye elektriske gitarer... Broderen hadde nok likt sånt bedre..

Men fasinerende gitarbytter mellom hver eneste sang!! Gitarbytte-mannen stod klar med en eller to gitarer hele tiden, leverte nye opp og tok de andre ned av scenen! Vet ikke hvor mange gitarer hver av de to gitaristene hadde, men tror en eller begge byttet for hver eneste melodi. Brukte vel noen av dem flere ganger, men dog..;) Registrerte ikke at bassisten skiftet...

Og de skal ha for at de mestrer både det vare og melodiske og det mer rocka og "bråkete" :) Men hadde nok ventet litt mer liv og action på scenen av et band som har fått så mye live-skryt.

Likte heller ikke at de tok det så selvfølgelig at de skulle bli klappet inn igjen, at de ikke en gang giddet presentere musikerene før de gikk av scenen. Sa bare (såvidt) hadet og gikk. Selvsagt ble de klappet inn igjen, men litt (høflig) bekjedenhet synes jeg de burde utvist! Men veldig gode musikere og bra konsert. Alt i alt så var det vel anvendte penger :)

Masse folk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar