mandag 6. august 2012

Søndag 5. August

Søndag 5. August

Marian dro på padling. Skulle ut og møte "Konstanse". Fikk med seg flagg til å sette fast i kajakken, pluss ett til å vinke med. Mareno skulle i båthavna på Ringstad å gjøre litt saker og ting. Akkurat da han skulle dra fikk vi overraskende besøk av nevøen hans fra Mo i Rana, men kona Ida og barna Anora og Aksel.

Kjempetrivelig. Så moro å se igjen barna. Dvs, var bare Anora vi så igjen. Aksel var ikke født da de var her sist. 3,5 år siden mente Ida. Anora fortalte samtidig som hun viste med fingre (feilfritt) at hun var fire år, snart fem, Aksel var to år, snart tre! Og at hun iblant var er rampeunge i barnehagen. Og at Aksel ikke var i noe særlig humør i dag.... :) Hun var ei fremmelig pia, litt veslevoksen og ikke det minste sjenert. Aksel ble bergtatt av munnspillet, til moras  fortvilelse ;) Trivelig besøk!! :)

















En fugleunge (grønnfink?) fløy i soveromsvinduet vårt... og ble funnet død i trappa under.. Ja, slikt skjer. Ikke noe å gjøre med, bare akseptere. Litt leit, men vi har uansett maaange igjen som gjester fuglebrettet. Ungene var ivrig og skulle se! 

Ligger nederst i bildet, litt til høyre for midten
Så kom mamma innom en tur. Hun holdt på å rydde i kott og loft. Hadde funnet saker og ting fra min barn-/ungdom... Bla ei bok jeg hadde fått av henne da jeg var 9 år, som hun hadde fått av sin tante i 1945, da hun var 10 år (det står også i boka). Fars egen Fille-Lise.
I ei annen bok hadde jeg skrevet navn, adr, fødselsdato og telefon på ALLE de FIRE første sidene etter permen! Lisbeth Steinbach, Pollen, 8472 Ringstad (postnr eksisterer ikke lenger), født 14/6-59, telefon 640 (med ringesignal: ett kort og ett langt, vi var fire på samme linja)
 Ja så hadde jeg "klort" litt mer...

Ja, så var igrunn ferien over. Marian returnerte til Sortland, Mareno henta avisbilen, jeg gjør ferdig feriebloggen. Handballkampen stod på i bakgrunnen, så målforskjellen på skjermen når jeg kastet blikket. Ser på FB hvor mange som tydeligvis kan "spille håndball" bedre enn jentene våre. Iallfall er de god på klaging og syting! Vil tro at ingen ønsket mer å vinne enn akkurat de jentene, så at det gikk dårlig var vel til tross for at de gjorde sitt beste. Og mer kan vel ingen forlange. Nei, slutt å syt, bedre lykke neste gang (neste OL?)

Så er det bare å finne senga til jobb i morra. Har jo ikke hatt helt fra fra jobb i disse 14 dagene heller, men det skal jeg nok ta igjen i fri senere! Pluss at jeg jo har flere ferieuker til gode, og iallfall skal ha to uker i november. Blir det Cuba da?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar