mandag 6. august 2012

LØRDAG 28. Juli

LØRDAG 28. Juli
Mer maling. Grunna litt i skap og etpar dører. Har fått frem kjøleskapet igjen, så vi suler ikke i hjel. :)

Så var det ut i regnet (som kom utpå dagen) og hente inn rabarbra. Med dårlig sommer, så holder rabarbraen lenge. Måtte sortere ut noen stilker som var litt "træna", men ellers var den ok enda. Kokte rabarbragrøt igjen. Det er jo bare så godt. Med sukker og fløte på. Dvs tenkte blande vaniljesaus i fløten, det har jeg ikke prøvd før, men tror det kan bli godt :) Eller kanskje krem i vaniljesausen, som mormor brukte servere meg til sjokoladepuddingen (som ho visste var favorittdesserten da jeg var unge). Får se hva det blir.. Grøten er kokt! (ikke mye Rød-rabarbra denne gangen ..men dog) :)

Mareno snekrer fremdeles trapp. Han var visst usikker på hvordan han skulle gjøre det, men ser ut som det går seg til etterhvert som det skrider fram... Ingen som har likeens iallfall! Han har visst ymtet "forsiktig" frampå om pannekaker, men nei, ikke i dag! ;(

En liten kaffepause


Været har skiftet ørten ganger i dag. Fint, regn, opphold, regn fint, osv.. Antrekket har skiftet etter været..

Ble Taco til kvelds. Ble både mett og god, selv om det aldri blir som i Mexico. Lever ennå på tacochipsen vi fikk der. Hjemmebakt! Å Guacamolen! Mmm..(glemmer ikke Margerithaen heller!) :)

Så var det håndball fra OL. Norge-Frankrike. Var ikke mye annet å se på TV så jeg tenkte at håndballjentene har jo innfridd før, kanskje det er ok å ha stående på... Men nei. Jeg ble jo bare irritert! Er akkurat det jeg IKKE liker med sport på TV. Man kan ikke gjøre noe, hjelpes til, - og man vet jo at man ikke kan klage heller, for selv kan man jo ihvertfall ikke spille! Nei, bedre å se reprisen (av høydepunktene) HVIS det går bra! :) Nei, har aldri drømt om Paris, og nå skal jeg ihvertfall ikke dit på ei stund! ;(

Vet ikke hvor det ble av kulingen vi skulle få i dag. Nå melder det ihvertfall godvær i Lofoten i morgen.. Kunne jo vært OK med en tur. Men Gubben sei at æ felgkjørt heimanna og til Tromsø sist helg (han kjørte litt i byen, men merka heller ikke noe, før han SÅ at det var lite luft da vi stod parkert ved fjellheisen). Fylte da luft i dekket og kjørte hjem igjen (med sjekk underveis). Disse nye bilene har jo ikke reservehjul, kun dekkreperasjonssett.. Som langtfra hjelper i alle situasjoner. Gammebilen har reservehjul på lettmetallfelg. Var luxus dengang! Antakelig enda mer nå! Joda, er luft i dekket fremdeles, men nå er det blitt bulk på siden.... Antakelig var jeg heldig at det ikke smalt da jeg kjørte tur/retur Sortland i går.. Uff, der går vel resten av feriebudsjettet. Drittdyre lavprofildekk. Skulle egentlig investert i nye mindre (standard) felger (blir billigere dekk), men det blir jo ihvertfall ei investering. Må jo ha dekk til alle fire felgene også da. :( Har utsatt det i 4 år nå.... Ja, det gjelder vinterdekka/felgene og..  Reiser heller bort pengene :)

Ser litt rart ut med forskjellige felger og dimensjoner.. men her er "reserve"-dekket (et av vinterdekka med piggene fjernet, på vinterdekkfelg) på plass bak...
Pakken jeg bestilte da vi kom fra Tromsø, G-Star-klær på salg, fikk jeg melding fra Posten om at er forsinket. Kommer antakelig på mandag. Buksa som var utgangspunktet for bestillinga var utsolgt..Men bestilte et par andre... spørs om det klaffer med størrelse og fasong... Regner igrunn med at det blir bytting eller retur på det meste.. Men spennende uansett! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar