tirsdag 20. september 2011

Dag 1. Tirsdag 23. august. Reisedag



Vel, dansen krevde seg visst. Ble til at vi kjørte til Sortland på litt dansekveld og sosialt på havna etterpå likevel. Tanken på TRE mandager uten dans ble for ille å leve med!! ;)

Hjemme igjen halv tolv, så var det å pakke ferdig.. Halv to tok gubben kveld. Jeg rotet enda ei stund, men fikk faktisk sove litt i natt.
Opp i sekstida i dag. Hjemmefra nærmere 0700. Flyavg 1045 fra Evenes. Videre fra Gardermoen 1555. Framme 2010 sa ruta.



10,7 og 11,6 kg hjemmefra, hhv min og Marenos koffert. Fryda meg litt at kofferten hans er tyngst, enda jeg har med solkrem og litt sånt felles. Men han er jo større og sterkere enn meg, så klærne hans er vel større og tyngre… ;) Allerede underveis ble det ekstra kilo i håndbagasjen, ikke mye å gå på hjem altså. Grensen er 15 kg innsjekket og 5 kilo håndbagasje. Og det som er enda verre, er at vi pga vektbegrensninga tok de relativt SMÅ koffertene, altså er det uansett ikke  plass til noe særlig ekstra selv om kiloene skulle tilsi det….



Spiste Cæsarsalat på Gardermoen. På flyet til Madeira hadde de "grovt" brød, smøreost med urter fra Tine, Brelett, og Freia 70% kakao-sjokolade. Ikke helt lavkarbo, kylling med pasta til hovedrett.. Og kjeksen var ganske "hvit", ja!



All tale på flyet startet på Portugisisk, så jeg var forlengst sluttet å høre etter når de gikk over til engelsk, - det hørtes forsåvidt ut som portugisisk uansett ;)



 Ankomst i titida norsk tid, dvs ni her. Flyet skulle vel lande 2010, men var iallfall en halvtime sein fra Gardermoen. Morsomt å komme inn i ankomsthallen og bli møtt av mann som står

og holder skilt med "Lisbeth Steinbach" på! Vår forhåndsbestilte taxidriver. Kjører oss til døra og lover å hente oss i resepsjonen kl 0700 når vi skal dra igjen den 6. sept.!



Morsomme veier. Utrolig mange broer og tuneller. Landskapet er jo spesielt. Forrevet. Høye

berg og dype daler.. Har jo sett bilder, men virket så mye MER i virkeligheten. Har bare fått sett litt, drosjeturen inn til Funchal.



Ok hotell. Minste balkong vi har hatt til nå. Nesten trekantig. Plass til et rundt lite bord og to stoler, that's it! Basseng på taket, heis, 24t resepsjon, bar, en gratis datamaskin, godt med skap og skuffer, lite bad, men faktisk med badekar og bidèt!!! Burde iallfall byttet plass på det og toalettet.Gratis Aircondition med fjernkontroll, enda det stod hos Solia at der ikke var aircondition. Jeg hadde riktignok lest på TripAdvisor før avreise at de nå hadde det, så jeg hadde jo et lite håp.



Fikk pennestrek på buksa på flyreisa. Gjentakelse etter Kinaturen, kun EI lang bukse med.. Men nå kan jeg iallfall prøve å få den vasket før vi skal hjem. Får vel ikke bruk før den før da ;)



Nå sitter vi lettkledd i deilig temperatur på verandan, ”Sparkling vine” i glasset og stjerneklart er topp! Dette lover godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar