tirsdag 20. september 2011

Dag 2. Onsdag 24. august. Taubanetur

Opp og til frokost. Fikk det nødvendigste, rundstk, boller, brød med litt grovt i, brødrister, eggerøre, kokt egg, vanlig skivet ost, skinke, sylte i småpakker, melk (helmelk), kaffe (god). I tillegg var der te, 3 frokostblandinger, og hermetiske aprikoser og ananasbiter til dessert. Greit nok, men ikke mer enn d. Bedre enn på Heartbreak Hotel v Graceland iallfall! ;)

Var oppe og sjekka takterrassen, ok basseng og egentlig mye større område enn forventet ut fra bildene hos Solia. Sjekka permen til Solia i resepsjonen. Litt nyttig info der. Sjekka Wi-fi, som hotellet nylig har fått, men som koster 4 Euro pr time, altså blir det ikke mye nettaktiviteter på meg, annet enn gprs på mobilen... Gratis maskin nede, men da får jeg ikke lastet opp bilder med mer.. Så skriver kladd og laster opp når jeg er hjemme igjen.

Var innom en fortauskafè.. 4 euro pr halvliter, dobbelt så mye som nede i havna, men på Gardermoen kosta 0,6 ltr  89kr…. Så ikke ille uansett altså! Gikk ned til båthavna, rusla langs “promenaden” bortover, så litt opp i byen. Jeg spiste tunfisksalat til Lunch. Tunfisk er godt, men gubben er ikke så glad i det, så bruker det sjelden heime. Han spiste noe salat med stekt fisk.

Tok taubanen opp i “åsen” over byen. Fin tur, ikke så ille som fryktet selv om det var høyt til tider. Har en skummel tidligere tur i minne, enten Fløyen da jeg var 13 eller så var det Narvik minst like mange år tilbake. Denne gikk helt greit. Har jo egentlig ikke høydeskrekk, var intet problem på Brannskolen da jeg var ørten meter opp i lufta i den superkranen deres! Event redsel går mer på usikkerheten mht sikkerheta… Hvorvidt det føles sikkert eller ikke. Var ingen risting og skaking, så gikk helt ok!



Middag for 2. På en båt i havna, som Beatles hadde eid en gang i tiden. Båten altså, ikke havna. Forrett: gubben fikk skjell, æ Crepes med grønnsaker, hvit saus og ost, godt. Mer mat: Hovedrett svinekjøtt, saus, grønnsaker for mye kokt, pommes frites. God ostekake til dessert. Fikk rosévin istedenfor den hvite vi bestilte. Ikke mer dit. 




På hjemturen fant jeg et tre å klatre i. På hjørnet av parken ved hotellet. Et sted må jo neste generasjon ha fått klatredillaen fra. I USA sjokkerte jeg jo med å klatre i “kunstverk” med mer.. ;)




Oppdaget fort at vi skulle hatt større kofferter (surprise? NO!!!) En av de nærmeste butikkene hadde i utsstillingsvinduet ei knall tøff t-shirt som ville vært kul til Mareno når han spiller i dansemiljøet! For ikke å snakke om skoene! Han er jo “hekta på sko” for å si det fint!  Og jeg ser stadig noe kult til meg selv.. Ikke kjøpt noe enda.. Her MÅ jeg være restriktiv.. Kun ett par plagg! Huff! ;(
  
Blikkstille kveld på verandan me telys og vin… roe ned.. Lese bok. Deilig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar