tirsdag 20. september 2011

Dag 8, tirsdag 30 August. Litt shopping


Midtveis i sydenferien! Frokost. Har fremdeles gangsperre fra forleden, så planlegger ingen lang gåtur.. Først ringer Mareno Solia og får ordnet betalinga av den katamaranturen. Ok, da har vi dagen til fri disp! Bestemmer oss for å gå til skinn-/lærutsalget for Portugisiske produkter, det skal være billig, i motsetning til  andre varer som må importeres. To sånne utsalg ligger ved siden av hverandre i ei gate rett ved kirken. Fant butikken og det resulterte i litt shopping. Tre pengebøker (to til Mareno) og ei handveske (! Ok, so what? ;)) til meg! :)


Var også innom der hvor de solgte disse Madeiriske dukene. Kjøpte ingenting sånt, men fine er de. Fantastisk håndverk! Man ser fort (iallfall jeg som vet hva jeg skal se etter) om det de selger rundt om i byen er håndsydd eller ikke. Disse var fantastiske. I størrelse som passet til store spisebord! Kan nevnes at de ikke var helt billige akkurat!!!.... ;)



Resten av dagen til å rusle litt rundt, kjøpte ei kortermet countryinspirert skjorte og en topp på salg, spiste lunch. Tilbake og litt soling på taket, en liten tur i bassenget, dusjing og ut og spise i gata rett ved. Bacalao på oss begge i dag. Min grillet og Marenos med olje og løk! Godt! Og en Portugusisk kakesak til dessert, laget av eggehviter forklarte dama, servert med noe ala karamellsaus. Mye luft. Godt faktisk, og spesiellt! Men hadde vært nok med halvparten. 


Innom parken igjen på hjemturen, der var det også i kveld noe folkedans. Ofret ikke mer enn 5 minutter til å se/høre på de i dag, gikk innom hotellbaren, (når de tar EN euro for ei øl, og 3 euro for en Cognac eller GT, så man må jo bare vise at man setter pris på det!!! Men nå er det kveld for trette sjeler (og kropper,- Mareno har ledd og hermet etter meg i dag også dag,- problemet er verst når jeg skal NED trapper! Spesielt etter å ha sittet i ro ei stund. Men dette er jo bare vonde muskler, så det går seg til etter litt gange. Gikta har jeg holdt i sjakk med dobbel dose tabletter, så det går ok. Gnagsår er på stedet hvil… har gått et par dager i vanlige sko i sola…  det har hjulpet på!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar