onsdag 21. september 2011

Dag 12, lørdag 3, September. Bedre middag

Tok turen til Servicekontoret til Sollia. Det ligger i Lido-området, ca 2,5km fra der vi bor. Skulle bestille fergetur til Porto Santo for i morgen. Tok taxi for første gang på øya. Kom dit og så var kontoret STENGT!!! Aha! Var kanskje dèt som stod på den faxen som var stukket inn under døra vår i går kveld... ;( For normalt har de åpent på lørddager til 12.. Jaja.

Vi begynte rusle hjemover. Flott vær og koselig å gå, selv om området ikke bestod av så mye annet enn hoteller.. Traff på etpar Timeshareselgere, men sånne blir raskt avvist. Gidder ikke bruke dyrebar ferietid på sånt. Var kun her i Lidoområdet vi traff sånne. Befriende fritt for alt slags mas i byen og ellers rundt om.
Æ har også en sånn kaktus...men trur den e urlite mindre... ;)
Da vi kom til den litt større parken i utkanten av sentrum, tok vi en tur inn dit. Satt litt på utekafeèn der, men ble relativt snar, for de spilte en helt syk melodi, HØYT, hver gang noen kjøpte noe der.. Var ganske så irriterende. Men fikk iakttatt et brudepar som var i parken for å ta bilder, mens vi satt der. Rusla litt videre der, og gikk så resten av biten hjem.

Vinfestival i byen. Mye å se. Skuespill, dans, laging (og smaking) av sukerrørsjuice mm..

Bestemt oss for å gå på Armazem igjen å spise middag på kvelden. Siden det er siste lørdag før hjemreise. Ikke se i pengene. Hadde ikke reservert bord i dag heller, så det var så vidt vi fikk bord. Paret som kom etter oss ble avvist.. Jeg hadde bluse på og etter at vi fikk servert desserten oppdaget jeg at ene knappen, den akkurat midt på brystet, var gått opp! Jaja. Kelneren lot seg ikke merke med noe iallfall.  Chocolade Vulkano (sjokoladefondant) var himmelsk! Lå overhodet ikke tilbake for den vi fikk på Cruisebåten i Karibien! Flott avslutningsmiddag!

Apetittvekker....

Forretten min.. Biff Carpaccio (kunne også fåes i tunfiskvariant )

Filet Mignon Rossini, chrispy potato "tower", Mozarella, onion compote and truffel oil

Chokolade Vulkano var akkurat passe stekt utenpå, passe flytende inni, og smaken var superb! :)